La consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge, ha reivindicat aquest dilluns el "dret a tenir tots els drets" de les dones, un extrem que "només serà possible si deixem enrere d'una vegada per totes la 'normalitat patriarcal' i construïm una nova normalitat feminista que ens permeti ser lliures".
Verge ho ha dit durant l'acte institucional que el Govern ha celebrat la vigília del Dia Internacional de les Dones al Palau de la Generalitat. Al mateix escenari, el cap de l'executiu, Pere Aragonès, ha advocat per avançar cap a "la normalitat feminista" per "erradicar tota forma de desigualat, discriminació i violència envers les dones".
Aragonès ha subratllat la importància "d'erradicar un patriarcat que ens ha configurat una manera de veure el món" i ha reclamat desconstruir aquesta visió per "fer un món molt millor". Per aquest motiu ha reclamat "avançar cap a una societat més equitativa, més justa i més lliure".
Per la seva banda, Verge ha reclamat parlar de "feminismes en plural" per aconseguir "ser lliures en tota la nostra diversitat, sigui quina sigui la nostra orientació sexual, el nostre origen o color de pell, la nostra edat, les nostres discapacitats, tant si som dones cis com trans".
També ha defensat el "dret" de les dones a viure" lliures de desigualtats i de discriminacions sexistes a les aules, a la feina, a l'esport o als mitjans de comunicació". A més ha subratllat la "urgència" de la transformació feminista, que "no és un desig de futur, és una necessitat del present". L'acte, conduït per les humoristes Ana Polo i Maria Rovira, autores del podcast "Oye Polo", ha reivindicat avançar cap a una normalitat feminista que sigui justa, igualitària i sense violències.
El Govern reivindica que les dones «tenen dret a tenir tots els drets»
Aragonès advoca, en la vigília del 8-M, per "erradicar tota forma de desigualat, discriminació i violència envers les dones"
- La consellera Tània Verge, durant l'acte de Govern amb motiu del Dia Internacional de les Dones -
- Jordi Bedmar
ARA A PORTADA
-
La represa de les negociacions entre Niubó i els sindicats naufraga: «La proposta d'avui és un insult» Gerard Mira
-
La CGT reclama als Mossos informació sobre les infiltracions policials dels últims deu anys Gerard Mira
-
«Fora complexos»: Illa reivindica a Califòrnia el lideratge català en talent i innovació Pep Martí i Vallverdú
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
-
Publicat el
07 de març de 2022 a
les 20:18
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home en caure d'una alçada de set metres mentre treballava a Sant Pere de Ribes
-
Societat
Detenen un professor d'un institut de Barcelona per assetjament sexual
-
Societat
«El meu cas determina moltes coses sobre els drets dels usuaris de Rodalies»
-
Societat
El futur passeig de la Zona Franca «s'assemblarà molt» a la nova avinguda Meridiana
-
Societat
CCOO i UGT plantegen una nova vaga a Rodalies
-
Societat La pandèmia de la Covid va provocar 22 milions de morts, tres vegades més dels notificats, segons l'OMS
