La consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge, ha reivindicat aquest dilluns el "dret a tenir tots els drets" de les dones, un extrem que "només serà possible si deixem enrere d'una vegada per totes la 'normalitat patriarcal' i construïm una nova normalitat feminista que ens permeti ser lliures".
Verge ho ha dit durant l'acte institucional que el Govern ha celebrat la vigília del Dia Internacional de les Dones al Palau de la Generalitat. Al mateix escenari, el cap de l'executiu, Pere Aragonès, ha advocat per avançar cap a "la normalitat feminista" per "erradicar tota forma de desigualat, discriminació i violència envers les dones".
Aragonès ha subratllat la importància "d'erradicar un patriarcat que ens ha configurat una manera de veure el món" i ha reclamat desconstruir aquesta visió per "fer un món molt millor". Per aquest motiu ha reclamat "avançar cap a una societat més equitativa, més justa i més lliure".
Per la seva banda, Verge ha reclamat parlar de "feminismes en plural" per aconseguir "ser lliures en tota la nostra diversitat, sigui quina sigui la nostra orientació sexual, el nostre origen o color de pell, la nostra edat, les nostres discapacitats, tant si som dones cis com trans".
També ha defensat el "dret" de les dones a viure" lliures de desigualtats i de discriminacions sexistes a les aules, a la feina, a l'esport o als mitjans de comunicació". A més ha subratllat la "urgència" de la transformació feminista, que "no és un desig de futur, és una necessitat del present". L'acte, conduït per les humoristes Ana Polo i Maria Rovira, autores del podcast "Oye Polo", ha reivindicat avançar cap a una normalitat feminista que sigui justa, igualitària i sense violències.
El Govern reivindica que les dones «tenen dret a tenir tots els drets»
Aragonès advoca, en la vigília del 8-M, per "erradicar tota forma de desigualat, discriminació i violència envers les dones"
- La consellera Tània Verge, durant l'acte de Govern amb motiu del Dia Internacional de les Dones -
- Jordi Bedmar
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de març de 2022 a
les 20:18
Et pot interessar
-
Societat
Julio Iglesias demanda Yolanda Díaz per acusar-lo d’«abusos sexuals» i «esclavitud»
-
Societat
La meitat dels joves veu el feminisme com una «eina política de manipulació i adoctrinament»
-
Societat
El fàrmac antiobesitat que ajuda a cremar calories i a millorar el metabolisme
-
Societat
Una quarantena de centres educatius s'adhereixen al manifest per deixar de fer colònies i sortides
-
Societat
Les obres d'un hotel a Barcelona capgiren els coneixements de l'urbanisme de la ciutat romana
-
Societat
El Govern passa de Renfe i Adif a FGC en una línia de Rodalies
