El Papa Francesc titlla d'«egoistes» els que prefereixen tenir mascotes en lloc de fills
Societat
Una actitud, assegura, que té una relació directa amb les causes de la baixa natalitat al món occidental
ARA A PORTADA
-
Societat Educació va mantenir un criteri alt d'exclusió d'alumnes que hauria millorat el resultat de PISA Gerard Mira
-
Societat La síndica també colla Educació pel fiasco de les PISA amb una actuació d'ofici Gerard Mira
-
Societat Espanya mobilitza l'exèrcit després d'acordar amb el Marroc el retorn dels migrants que han entrat en tromba a Ceuta Gerard Mira | Eloi Martí
-
-
Publicat el
08 de gener de 2022 a
les 15:42
Polèmiques paraules del cap de l'Església catòlica. Aquesta setmana durant la primera audiència general des del Vaticà, el Papa Francesc ha carregat contra la decisió d'aquelles persones que prefereixen tenir animals de companyia en lloc de fills. Una realitat, assenyala, com una de les causes de la baixa natalitat al món occidental que qualifica d'"hivern demogràfic".
Una controvertida crida a la paternitat que ha aixecat polseguera entre els amants dels animals. "Avui dia amb l'orfandat també hi ha cert egoisme" ha denunciat el Papa assegurant que hi ha persones que aposten per tenir gossos i gats abans que nens. "Ocupen el lloc dels fills. Sí, fa riure, ho entenc. Però és la realitat. I aquest fet de renegar de la paternitat i maternitat ens rebaixa, ens treu humanitat", ha afirmat el Pontífex.
Diverses persones han lamentat aquestes declaracions reivindicant el dret d'optar per no ser mare o pare i decidir brindar-li afecte a un animal. A més, altres apuntaven que en moltes ocasions, tenir fills és una opció que tan sols es pot contemplar en condicions socioeconòmiques favorables. Per altra banda, diverses associacions animalistes també han criticat les paraules del jesuïta al·legant que "perjudiquen l'avenç pels drets dels animals".
Et pot interessar
-
Societat
Brussel·les ofereix suport a Espanya per controlar la frontera de Ceuta
-
Societat
El govern espanyol envia l'exèrcit per regular el retorn de migrants a Ceuta
-
Societat
Agència Espanyola de Protecció de l'Infiltrat
-
Societat
Agencia Española de Protección del Infiltrado
-
Societat
Trànsit vol incorporar la IA per detectar infraccions al volant
-
Societat
Prop del 80% de famílies de les Illes tria el català a l'escola i deixa el PP en evidència
