El president de la república russa de Txetxènia, Ramzan Kadirov, ha demanat al president rus, Vladímir Putin, que faci servir armes nuclears de baixa potència a Ucraïna, com a resposta als retrocessos militars de les forces russes a l'est del país. "La meva opinió personal és que cal adoptar mesures més dràstiques", ha dit a través del seu canal de Telegram. Per al líder txetxè, "no cal prendre cadascuna de les decisions amb un ull posat a la comunitat occidental estatunidenca", ja que això "ja s'ha fet i ens ha anat en contra", ha opinat, prenent com a exemple la presa de les ciutats d'Izium i Liman.
De fet, Kadirov ha responsabilitzat el coronel general Olexander Lapin d'haver perdut aquest dissabte la ciutat de Liman, a Donetsk, per part de les forces ucraïneses, ja que el coronel general hi va enviar soldats "sense les comunicacions, subministraments i munició necessàries". A més, li retreu que hagi traslladat el seu quarter general a Starobilsk, a 100 quilòmetres de la tropa. Però el president de Txetxènia encara va més enllà: "Si depengués de mi, degradaria a Lapin a soldat ras, li retiraria les medalles i l'enviaria al front amb una metralladora a la mà per netejar la seva vergonya amb sang".
Ara bé, sembla que el Kremlin no es planteja mesures tan dràstiques malgrat l'amenaça nuclear de Putin de fa unes setmanes. En aquest sentit, el portaveu del govern rus, Dimitri Peskov, ha respost al líder txetxè aconsellant-li que "en temps difícils cal excloure les emocions". Així doncs, creu que Kadirov ha fet un pronunciament "emotiu" i que ara toca gestionar la guerra amb un "enfocament equilibrat". Peskov ha continuat assegurat que tothom pot expressar les seves opinions però que des del Kremlin prefereixen fer "valoracions mesurades i objectives" sobre l'escenari bèl·lic.
[plantillaucraina]
El president de Txetxènia demana a Putin fer servir armes nuclears a Ucraïna
Kadirov responsabilitza un coronel general rus de la presa de la ciutat de Liman per part de les forces ucraïneses
ARA A PORTADA
-
-
Així prepara el curs una escola amb 36 llengües diferents a Barcelona: «La clau és la inclusió i la flexibilitat» Marc Orts i Cussó
-
L'escola rural es posa a punt pel nou curs: «Volem que els infants se sentin seu l’entorn i aprenguin a cuidar-lo» Bernat Castanyer Colomer
-
-
Illa admet que no hi haurà normalitat fins que Puigdemont i Junqueras no tinguin l’amnistia Redacció
Publicat el 02 d’octubre de 2022 a les 13:38
Actualitzat el 15 de gener de 2024 a les 18:03
Et pot interessar
-
Societat Un autocar bolca a la C-32 al Maresme i deixa més de 50 ferits
-
Societat Rodalies: un de cada quatre combois envellits té incidències en la climatització
-
Societat Dos morts i un ferit en un tiroteig a Sevilla
-
Societat Un home apunyalat durant la primera nit de la Festa Major del Poblenou
-
Societat Aparten un vigilant de seguretat de l'Hospital del Mar acusat d'una agressió transfòbica
-
Societat Complicacions a l'AP-7 i la C-33 al voltant del Circuit de Catalunya per dos accidents