Nova victòria del català. Aquesta vegada a l'empresa pública Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Plataforma per la Llengua ha aconseguit que TMB rectifiqui les bases del procés de selecció per a 250 nous conductors i ara, a més d'entendre la llengua catalana, caldrà saber-la parlar.
Fins ara a les bases del concurs públic constava com a requisit saber parlar castellà però el català només calia entendre'l. A partir d'ara però, TMB obligarà també els futurs conductors d'autobús a saber parlar en llengua catalana. Plataforma per la Llengua considera "molt greu" que les institucions catalanes se sumin a les pràctiques del "supremacisme castellà, segons el qual només els castellanoparlants han de poder ser parlants de ple dret".
A més a més denuncien que els requisits plantejats per TMB eren contraris a la llei de política lingüística, que obliga les empreses públiques a exigir el català als seus treballadors.
Segons l'entitat en defensa del català l'empresa va respondre oficialment en una carta "en què reiterava que es tractava d'una errada i s'excusava per la situació". També defensava "el compromís de TMB amb la llengua de Catalunya" i assegurava que és "la llengua vehicular que utilitzem a les nostres relacions i en l'atenció amb la ciutadania".
Els conductors de bus de Barcelona hauran de saber parlar català
Societat
Plataforma per la Llengua ha fet rectificar el procés de selecció de l'empresa pública per la contractació de 250 nous conductors
- El nou autobús ràpid de TMB. -
- ACN
- Bus de Barcelona -
- Georgina Albreda
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de gener de 2022 a
les 17:38
Et pot interessar
-
Societat
Què és «La Casa de la Vaga», l'espai «ocupat» a l'edifici històric de la UB per escalfar l'11-N?
-
Societat
L'antifeixisme obliga Vito Quiles a fugir de l'Ikea de Sabadell i la UAB
-
Societat Una agència immobiliària porta als tribunals un llogater víctima de racisme
-
Societat
Detinguts dos homes per una presumpta agressió sexual a una dona sense llar a Barcelona
-
Societat
La Junta Electoral rebutja les acusacions de Junts a Collboni per inaugurar serveis a Barcelona
-
Societat
El sector social porta al Parlament una ILP per blindar la sanitat pública
