El sector agrari de Ponent que s'ha vist afectat pel tancament del canal d'Urgell i el Segarra-Garrigues ha creat la Plataforma Manifest del Gran Urgell. Aquesta agrupa els representants dels principals sindicats i cooperatives agràries, Afrucat, entre altres organitzacions.
El seu objectiu és fer front comú per exigir ajuts immediats i una millor gestió de l'aigua a les administracions davant la crisi de la sequera. En la primera reunió celebrada divendres a Miralcamp (el Pla d'Urgell), els 400 assistents van acordar mobilitzar-se fins a Barcelona el pròxim dia 24 de maig per reivindicar les seves demandes al Govern i conscienciar també a la població de la importància de vetllar pel sector agrari.
Concretament, els pagesos tenen previst sortir des de Golmés en caravana i un cop arribats a Barcelona fer una primera parada a la plaça Sant Jaume, per manifestar-se davant ed la Generalitat. Posteriorment, el recorregut previst arribaria també fins a la seu de la Comissió Europea al passeig de Gràcia.
[noticia]256980[/noticia]
D'aquesta manera, els manifestants volen fer visibles les seves demandes i també alertar la societat que sense les collites de proximitat de fruites, cereals, entre altres, s'haurà de comprar aquests aliments a tercers països i això es traduirà, segons diuen, en un augment considerable dels preus.
[noticia]255775[/noticia]
Els pagesos dels canals d'Urgell i Segarra-Garrigues s'uneixen i es manifestaran a Barcelona
La primera reunió de la plataforma del Gran Urgell va aplegar 400 persones a Miralcamp

- Primera assemblea de la plataforma Gran Urgell -
- Cedida a l'ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de maig de 2023 a les 09:37
Et pot interessar
-
Societat Més de 193.000 vehicles han tornat a l'àrea de Barcelona aquest cap de setmana
-
Societat El temps de dilluns 8 de setembre: avís per intensitat de pluges
-
Societat Alerta amb aquesta estafa a través d'una videotrucada de WhatsApp
-
Societat La Societat Catalana d’Urgències denuncia la saturació existent per ingressar malalts
-
Societat Alerta de perill alt per les pluges de dilluns i dimarts
-
Societat L'accident de l'autocar a Santa Susanna deixa 53 ferits i dos d'ells en estat greu