El cafè forma part de la dieta habitual dels catalans i catalanes. Per esmorzar, a mig matí, després de dinar o per acabar el dia amb empenta. Diversos són els estudis científics que expliquen els beneficis del cafè com la pèrdua de pes o la reducció de la mortalitat en tota mena de malalties com càncers o en malalties respiratòries.
S'han arribat a escoltar veus que parlen de la cafeïna com a possible substància de dopatge, per alterar el metabolisme dels atletes. Però el que és cert, és que no figura com a substància prohibida per a l'Agència Mundial Antidopatge. De fet, des que es va eliminar de la llista, cada vegada més esportistes ingereixen cafeïna abans de la competició, sobretot en esports de resistència.
Segons diversos estudis, la ingesta de cafeïna millora substancialment la resistència de l'esportista en dosis baixes o moderades.
Un estudi del Departament de Fisiologia de la Universitat de Granada, ha demostrat que prendre un cafè "fort", uns 3 mg/kg de cafè, mitja hora abans de fer exercici de resistència ajuda al cos a cremar greixos. El mateix estudi identifica que a la tarda els efectes són més elevats que si es realitza la mateixa rutina durant el matí.
Un dels científics que ha participat en l'estudi, Francisco J. Amaro, afirma que "els resultats de l'estudi van mostrar que la ingesta de cafeïna 30 minuts abans de l'exercici aeròbic augmenten la crema de greixos durant l'exercici".
En definitiva, si el que vols és augmentar la teva resistència aeròbica i al mateix temps realitzar una crema de greixos, més elevada que de normal. Una bona tassa de cafè mitja hora abans de l'exercici t'ajudarà a aconseguir els objectius que busques. Com tot, en la seva mesura. La ingesta de cafè abans de l'esport està esdevenint essencial com el cafè de després de les torrades al matí.
És bo prendre cafè abans de fer exercici?
Un estudi de la Universitat de Granada plasma l'efecte de la cafeïna quan s'ingereix mitja hora abans de la pràctica esportiva

- El cafè pot tenir efectes positius en l'esport -
- Freepik
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de març de 2021 a les 10:31
Et pot interessar
-
Societat Niubó inaugura la 57a edició de l'UCE alertant sobre la influència dels lideratges «disruptius i radicals»
-
Societat Un incendi de matinada a la festa major de Gràcia crema el guarnit del carrer Verdi
-
Societat Alerta alimentària per presència d'un bacteri en tres tipus de formatges
-
Societat Un helicòpter turístic aterra enmig de la Barceloneta
-
Societat El projecte «Stand Up» porta l'humor a les presons per reinserir a joves
-
Societat El Meteocat avisa tot el país: perillositat màxima per calor