Estat Islàmic ha publicat un vídeo en castellà amenaçant l'estat espanyol i advertint que recuperarà Al-Àndalus i tornarà als cristians la sang vessada per la Inquisició espanyola: "Venjarem la vostra matança i la que esteu fent ara amb l'Estat Islàmic". El vídeo, titulat "La conquesta de Barcelona", se centra en els atemptats de la capital catalana i hi apareixen dos terroristes de l'EI que amenacen l'Estat amb nous atacs si no abandona la coalició internacional que lluita a contra l'organització gihadista a Síria.
Uns dels homes que apareix al vídeo és Al Qurtubi, "l'espanyol". Entre els missatges que envien, els gihadistes asseguren -en espanyol- que maten civils per crear més dolor i afirmen que "no deixaran mai tranquils" els ciutadans. "La nostra guerra amb vosaltres és per sempre", assegura, i anima els musulmans d'arreu del món a fer la gihad "allà on siguin" perquè "la gihad no té fronteres". També recorden l'actuació dels terroristes a Catalunya: "Que Al·là accepti els sacrificis dels nostres germans a Barcelona".
El vídeo, amb una edició molt treballada com és habitual en el grup terrorista, comença amb imatges d'un informatiu anglès que explica l'atemptat de Barcelona i continua amb imatges de la ciutat en les hores posteriors a l'atemptat amb Mossos i serveis d'emergència. També s'hi poden veure imatges de la concentració de record a les víctimes dels atacs, encapçalada pel president de la Generalitat, Carles Puigdemont, el president espanyol, Mariano Rajoy, i el rei d'Espanya, Felip VI.
Estat Islàmic publica un vídeo amenaçant amb nous atemptats a l'estat espanyol
El vídeo mostra imatges de l'atac a Barcelona i de les concentracions de record a les víctimes, i assegura que "mai no deixaran tranquils" els ciutadans
ARA A PORTADA
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
-
-
El fum de l'incendi a Occitània arriba fins al Maresme: la població avisa que fa olor de cremat Marc Descals
-
De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa Sara Escalera
Publicat el 23 d’agost de 2017 a les 19:45
Et pot interessar
-
Societat Catalunya bat rècord en estudiants de doctorat, dels quals un 40% són estrangers
-
Societat Rescaten cinc tortugues lleopard que es venien il·legalment per Internet
-
Societat Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Societat La firma d'hipoteques creix i l'import mitjà sol·licitat és un 14,5% més que l'any passat
-
Societat Un estudi identifica que les neurones de pacients amb Alzheimer presenten dificultats per captar el colesterol
-
Societat El temps d'aquest dimecres 6 d'agost: treva transitòria de la calorada