Indignació per les condicions laborals d'un restaurant «molt famós» de Barcelona

L'establiment de la capital catalana obliga els cambrers a pagar cinc euros per copa trencada o a abonar l'import de les begudes si s'equivoquen de taula

Una foto d'arxiu d'un restaurant.
Una foto d'arxiu d'un restaurant. | Jay Wennington
Redacció
05 de juny del 2024

La restauració i l'hostaleria són un dels sectors econòmics més marcats per la precarietat, amb unes condicions laborals que moltes vegades són indignes per als treballadors. Un nou exemple d'això s'ha posat en evidència en un restaurant "molt famós" de Barcelona, a través d'una denúncia pública a través de les xarxes socials.

Qui ho ha compartit és el compte d'X "Soy Camarero", que compta amb més de 150.000 seguidors i sol exposar les situacions de precarietat que es produeixen en aquest ofici. El cas és que, en aquest establiment de la capital catalana del qual no s'ha volgut donar el nom per por a represàlies, hi ha una sèrie de condicions que no són massa acceptables per als treballadors.

Abans de tot, la denúncia anònima mostra l'allotjament que el restaurant li ha ofert. Es tracta d'una llitera a dins de la mateixa cuina d'un pis que, de retruc, està especialment brut. Però això no és suficient, ja que una de les pitjors parts és una mena de llista de normes de comportament que el negoci proporciona als cambrers.

En primer lloc, hi ha dues normes que clarament han generat més indignació entre els usuaris de les xarxes socials. "Les cambreres que no apuntin o s'equivoquin de taula amb els vins i altres begudes se'ls cobrarà l'import de l'oblit" i "per cada copa que trenquin se'ls cobrarà cinc euros", assegura el text que ha facilitat el restaurant als treballadors.

Posteriorment, hi ha un to més o menys qüestionable en la resta de normes. "Al client no li importa si ens fa mal un queixal o la nostra àvia està malalta" o "si la cambrera no pot venir al restaurant perquè es troba malament no ha de trucar a les companyes de feina" són algunes de les expressions comentades. Els treballadors "sempre han de somriure", "no poden saludar-se fent-se petons" i "no poden comentar amb altres clients si hi ha famosos" al restaurant.

Arxivat a