L'acord per ampliar l'aeroport del Prat ha remogut, en el final de curs polític, els fonaments del Govern. Han encès les alarmes el fet que el pacte tancat per Jordi Puigneró amb la ministra Raquel Sánchez es filtrés abans d'hora; la incomoditat per l'aval de Pere Aragonès en sectors del seu partit, ERC, singularment al Baix Llobregat; i el qüestionament de la CUP, el soci de referència de l'executiu. Les veus crítiques posicionades obertament en contra de l'ampliació de l'aeroport, que inclouen també l'expresident Quim Torra, esgrimeixen una qüestió ambiental i l'aposta que, entenen, implica pel turisme massiu.
[noticiadiari]2/223220[/noticiadiari]
Ara, en aquest debat s’hi suma un nou ingredient. La inversió a l’aeroport que faria l’Estat, uns 1.700 milions d’euros, allunya la possibilitat que la nova fàbrica de bateries de Volkswagen, a la qual aspiren diferents comunitats autònomes s’instal·li a Catalunya, segons ha publicat avui el diari Ara. El govern espanyol vol equilibrar territorialment les grans inversions per evitar problemes amb altres comunitats.
De fet, segons explica el rotatiu, abans de l’ampliació del Prat les opcions catalanes per obtenir la planta de bateria ja eren escasses. A hores d’ara, sembla que l’Aragó és la comunitat més ben posicionades per acollir aquesta gran inversió, valorada en 3.000 milions d’euros. La planta s’ubicaria en una zona dels Monegres, a prop de Ford, a Pamplona, i Martorell, on hi ha Seat.
El destí final de la planta de bateries se sabrà després de vacances, al setembre o a l’octubre.
[noticiadiari]2/216821[/noticiadiari]
La inversió de l'Estat a l'aeroport allunya la fàbrica de bateries de Catalunya
El govern espanyol no vol que hi hagi desequilibris entre territoris
- Passatgers a l'Aeroport del Prat el 30 d'agost del 2020. -
- Miquel Codolar/ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 08 d’agost de 2021 a les 09:37
Et pot interessar
-
Societat
El conseller de Política Lingüística sobre el català: «No conec cap país que obligui a tenir un nivell per treballar»
-
Societat
El Gastronomic Forum Barcelona posarà l’accent en la nova cuina catalana amb més de 400 expositors
-
Societat
Si reps un correu de ChatGPT, alerta: pot ser una estafa
-
Societat
El Zoo de Barcelona revela una nova «joia de la corona» que construirà abans del 2030
-
Societat
Els punts de Barcelona amb més drons no autoritzats, segons la Guàrdia Civil
-
Societat
Com funciona la tècnica dels marcadors amb què un grup criminal ha robat amb força en 13 pisos de Barcelona
