200 quilos de porcs de xocolata és pel que està formada la Mona de Pasqua més gran de Catalunya que, per cert, no trobareu a Barcelona. Aquesta creació és obra de la pastisseria Cacau d’Or d'Olot on un dels seus treballadors, en Lluís Riera ha explicat a diversos mitjans de comunicació que la intenció és "radiografiar" la realitat de la ciutat gironina.
I és que Olot és la capital de la indústria porcina de Catalunya, territori en què cada dia prop de 20.000 animals són sacrificats, amb tots els beneficis que això comporta, però també amb la seva part negativa.
Aquest monument dolç és un camió de transport de porcs batejat com a Transporc. En ell veiem com els animals treuen el cap per les finestres, fent una cara que s'entén de seguida: estan patint. Amb això, l'equip de Cacau d’Or ha volgut representar els conflictes que hi ha entre la indústria i el veïnat a Olot en un sector que, com dèiem, és clau, però controvertit.
No obstant això, el pastisser ha volgut anar més lluny de la polèmica per destacar que ja fa més de 15 anys que el seu local intenta fer cada vegada una mona més gran. El veïnat es bolca, any rere any, amb el personal comprant mones petites o directament fent aportacions econòmiques perquè puguin fer les seves creacions.
Aquesta Setmana Santa -i com ja és tradició- la mona es tornarà a trencar pel Dilluns de Pasqua a les 12:00 del migdia. Serà, com sempre, a la plaça Major d'Olot i tothom qui hi assisteixi en podrà tastar un bocí. Fins aleshores, els més curiosos i curioses només es podran delectar mirant l'obra des de les vitrines del Cacau d'Or de Riera.
[plantillavirals]
La Mona més gran de Catalunya està feta de 200 quilos de porcs... de xocolata
Societat
La creació de Cacau d’Or d'Olot es trencarà, com ja és tradició, Dilluns de Pasqua a la plaça Major, fins aleshores només es podrà delectar a l'aparador de la pastissera gironina
ARA A PORTADA
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026 Oriol March
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
-
Publicat el
17 de març de 2024 a
les 14:55
Actualitzat el
17 de març de 2024 a les
14:56
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona anuncia tres novetats per a la circulació de motos: dues proves pilot i més espai propi als semàfors
-
Societat
Condemnats vuit independentistes per boicotejar un acte de Societat Civil Catalana
-
Societat El TEDH admet a tràmit una demanda per maltractaments a un intern del CIE de Barcelona
-
Societat Interrompuda la circulació de l’R13 i l’R14 entre Plana-Picamoixons i Lleida-Pirineus per un robatori de coure
-
Societat
Maten un home a la Barceloneta després de trencar l'ordre d'allunyament amb l'exparella
-
Societat
Sis mesos i un 8,6% després
