La mortalitat a les carreteres catalanes cau un 20% en l'inici de 2023

Un total de 20 persones han perdut la vida en 18 accidents de trànsit els dos primers mesos de l'any

  • Accident a la L-310 a Tàrrega. -
Publicat el 01 de març de 2023 a les 19:17
Bones notícies a les carreteres catalanes. El nombre de víctimes mortals registrats per accidents de trànsit els dos primers mesos del 2023 és de 20 persones, un 20% menys en comparació amb dades de l'any anterior, moment en què s'havien comptabilitzat 25 morts. Les dades extretes del Servei Català de Trànsit (SCT) mostren que el 40% dels sinistres corresponen amb xocs frontals

De les 20 morts en 18 sinistres, 16 són homes i quatre, dones. D'aquestes víctimes, 11 eren conductors, cinc eren passatgeres i tres, vianants. La restant ocupava una altra posició al vehicle. Ara bé, des de l'1 de gener fins al 28 de febrer, el nombre de persones ferides de gravetat a les carreteres s'ha vist incrementada, una més que en els mateixos mesos de l'any passat. 

Les dades compartides pel SCT registren un alt percentatge d'homes entre els ferits de gravetat: dels 103 ferits greus en accident de trànsit, 75 són homes i 28 són dones, és a dir, més del 72%. Respecte al dia de la setmana, el 50% de les morts han tingut lloc en cap de setmana o vigília de festiu i l'altra meitat, en dia feiner.

"Persisteix la problemàtica en la mortalitat de les persones que circulen a peu a les carreteres o que han hagut de baixar del vehicle" ha destacat el SCT. De les 20 víctimes mortals, 5 formaven part del col·lectiu de vulnerables -2 motoristes i 3 vianants-. Els 15 restants circulaven amb cotxe. El 45% d'aquestes morts s'han produït a Barcelona, liderant el rànquing de víctimes per demarcacions.

[plantillavirals]