Quan pensem amb un monestir català a tots ens ve al cap el mateix nom: Montserrat. Però evidentment no és l'únic, ni tampoc el que recomanen totes les grans revistes. Amb el permís de la Moreneta, la revista National Geographic s'ha fixat en aquesta ocasió amb un altre recinte religiós prop de Barcelona.
Es tracta de l'entorn de Sant Miquel del Fai, una finca de 70,5 hectàrees integrada dins l'Espai Natural dels Cingles de Bertí, a Bigues i Riells, al Vallès Oriental, i inclosa en la Xarxa Natura 2000. Compta amb un patrimoni arquitectònic declarat Bé Cultural d'Interès Nacional, com la Casa Prioral, l'església troglodítica de Sant Miquel i l'ermita de Sant Martí, documentat des del segle XI.
"La seva església troglodítica, amagada sota una gran cova, i les dues cascades que deixen anar aigua des de dalt de tot de la muntanya li donen al lloc un aspecte de 'món perdut'", assegura en un article la coneguda revista de viatges. Es tracta d'un conjunt romànic que porta més de mil anys instal·lat sota la carretera del poble de Sant Feliu de Codines i que l'abril passat va reobrir les portes perquè es pugui visitar, de forma gratuïta i amb reserva prèvia.
El riu Rossinyol, senders enganxats a les roques, un pont de 1592, la Foradada -un arc de pedra entre dues roques- i una porta fortificada del segle XVI donen la benvinguda a Sant Miquel del Fai. I a dins, la plaça de l'Abadia, la Casa Prioral, cascades i una església romànica dins d'una cova. I, per descomptat, el petit claustre que van construir els monjos.
[plantillavirals]
L'amagat monestir català que «National Geographic» recomana visitar
Societat
La revista menciona Sant Miquel del Fai, visitable des de fa uns mesos, per l'espectacular entorn natural de cascades i coves que l'envolta
ARA A PORTADA
-
Política La Generalitat creua els dits perquè la fragilitat de Sánchez no entorpeixi la reforma del finançament Bernat Surroca Albet
-
Societat El Govern replanteja l'oficina de la renda bàsica universal i en reubica el director Bernat Surroca Albet
-
Política El Govern admet que la xifra de migrants regularitzats a Catalunya superarà les previsions Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tribunal Suprem obre la porta a paralitzar la regularització extraordinària de migrants Redacció
-
Internacional El Tribunal Suprem rebutja l’intent de Trump d’acabar amb la ciutadania per naixement Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
24 de novembre de 2023 a
les 20:16
Et pot interessar
-
Societat «Com feia la meva tia»: Albert Batlle envia els barcelonins al Corte Inglés per refugiar-se de la calor
-
Societat Gairebé el 90% dels funcionaris docents obté la primera plaça escollida per al curs vinent
-
Societat
Així serà la nova xarxa de Rodalies i Regionals: noves línies, perllongacions i millors freqüències
-
Societat El Parlament aprovarà la reclassificació professional del personal laboral d'atenció educativa
-
Societat
FGC convoca 42 places de maquinista per a la futura línia R-Aeroport
-
Societat
Desconvocada la vaga de les bugaderies industrials prevista per al 6 i 7 de juliol
