Un veí de Biure (Alt Empordà) ha trobat aquest diumenge a les tres de la tarda un obús de 30 centímetres de llargada en una zona muntanyosa del municipi. L'home estava passejant pel bosc amb un detector de metalls quan ha trobat la munició, l'ha desenterrada i l'ha carregada al seu cotxe. Un cop ha arribat a casa s'ho ha repensat i ha decidit que era millor dirigir-se a un dels agents dels Mossos d'Esquadra que viu al poble.
L'agent ha activat l'àrea de desactivació d'artefactes TEDAX-NBQ que, després d'avaluar la perillositat de l'artefacte, han decidit traslladar-lo fins a una pedrera propera i l'han fet explotar poc després de dos quarts de set de la tarda. Els Mossos d'Esquadra han rebut l'avís de l'existència d'aquest obús al voltant de les tres del migdia d'aquest diumenge. L'obús era de dimensions petites, d'uns trenta centímetres de llargada, i estava gairebé intacte.
Fa uns mesos, al setembre de l'any passat, una brigada municipal d'Artesa de Segre (Noguera) també van descobrir un obús de la Guerra Civil en un solar de la població mentre feien tasques de neteja. En aquell cas, l'artefacte estava semienterrat i feia uns 40 centímetres de llargada.
Troben un obús de la Guerra Civil a Biure d'Empordà
Un home l'ha trobat gràcies a un detector de metalls
ARA A PORTADA
-
-
El Govern espera que ERC aprovi els pressupostos sense tenir resolta la recaptació de l'IRPF Bernat Surroca Albet
-
El doble de recaptació i 50 milions per a habitatge: així canvia la taxa turística Lluís Girona Boffi
-
Sánchez i Feijóo se citen per abordar polítiques de defensa en ple xoc pel finançament Pep Martí i Vallverdú
-
Junqueras i Sánchez es van reunir dues vegades en secret abans de la cita pública de dijous passat Redacció
Publicat el 03 de març de 2013 a les 19:57
Et pot interessar
-
Societat
Moren dos pacients oncològics de l'Hospital de Burgos per rebre sis vegades més tractament del prescrit
-
Societat De Serrat a l'Himne del Real Madrid: les cent cançons més sol·licitades als funerals de Catalunya
-
Societat
Restablerta la circulació de trens a Pineda de Mar després de l'atropellament d'una persona
-
Societat
Què pots fer després del ciberatac a Endesa si n’ets client?
-
Societat
Una jutgessa rebutja investigar la ruixada amb esprai pebre dels Mossos a activistes per Palestina
-
Societat
Trepitjar-se la manguera amb l'habitatge
