[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8RHPR5m4U7s[/youtube]
Fredor absoluta del govern espanyol davant l'amenaça que suposa per a l'aranès la sentència del Tribunal Constitucional (TC) que anul·la l'ús "preferent" d'aquesta variant de l'occità a l'administració. "Els drets dels parlants de l'aranès estan ben garantits dins del marc constitucional espanyol i creu que l'únic risc que tenen els aranesos és que, després d'haver estat nevant dos dies, hi hagi allaus. Per tant, compte amb les allaus, que són molt perilloses!", ha valorat aquest dimarts al Senat el ministre d'Educació, Íñigo Méndez de Vigo.
Ho ha defensat arran d'una pregunta de la senadora d'ERC per Lleida Anna Azamar sobre aquesta sentència de l'alt tribunal. "Vostès s'atrinxeren en la castellanització de l'Estat i es neguen a construir un escenari de convivència fraternal i igualitària entre les llengües i les cultures", ha denunciat la republicana, que ha lamentat que "els governs del PP i del PSOE han menyspreat sempre la llengua occitana" i, "en lloc d'aplicar l'Estatut i implementar la Carta Europea de les Llengües Regionals i minoritàries, recorren al TC la llei de la llengua occitana". "Tenen menys drets dels parlants d'aranès que els altres parlants?", ha preguntat.
El TC ha anul·lat diversos articles de la llei de l'occità arran d'un recurs presentat el 2011 pel govern espanyol de José Luis Rodríguez Zapatero, entre els quals els que determinava l'ús "preferent" de l'aranès per part del Conselh Generau d'Aran, les administracions locals que en depenen, els mitjans de comunicació públics, l'ensenyament i la toponímia, així com de la Generalitat i l'Estat, recollit en diversos articles de la norma. Segons l'alt tribunal, la "primacia" de l'aranès per damunt del català i el castellà, també cooficials, és inconstitucional.
VÍDEO Méndez de Vigo assegura que «l'únic risc» dels parlants d'aranès són «els allaus»
Societat
Fredor absoluta del govern espanyol davant l'amenaça que suposa per a l'aranès la sentència del TC que anul·la el seu ús "preferent"
ARA A PORTADA
-
Política Noves receptes d'independència: Gal·les i Escòcia recuperen l'optimisme Bernat Castanyer Colomer
-
-
Societat Onze ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Successos Afectats per l’aiguat al càmping Arc de Berà: «El cotxe ja el puc llençar, veurem qui ho paga» ACN
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
- Roger Tugas Vilardell
- Periodista de dades i director de Polis
Publicat el
20 de febrer de 2018 a
les 19:48
Actualitzat el
20 de febrer de 2018 a les
19:51
Et pot interessar
-
Societat
Centenars d’antifeixistes planten cara a la manifestació ultra de Save Europe Act a Barcelona
-
Societat
El govern espanyol reforça la vacunació i recondiciona els centres educatius de Ceuta després de la crisi migratòria
-
Societat
Una incidència entre Castelldefels i Garraf afecta l’R2 Sud, l’R13, l’R14, l’R15, l’R16 i l’R17
-
Societat
«Ser bomber voluntari és pujar al camió i no saber ni quan ni com tornaràs a casa»
-
Societat
«A l’estiu, Gràcia perd una mica l’essència del barri»
-
Societat Un nou bus de TMB circularà al voltant del Camp Nou els dies de partit del Barça
