[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8RHPR5m4U7s[/youtube]
Fredor absoluta del govern espanyol davant l'amenaça que suposa per a l'aranès la sentència del Tribunal Constitucional (TC) que anul·la l'ús "preferent" d'aquesta variant de l'occità a l'administració. "Els drets dels parlants de l'aranès estan ben garantits dins del marc constitucional espanyol i creu que l'únic risc que tenen els aranesos és que, després d'haver estat nevant dos dies, hi hagi allaus. Per tant, compte amb les allaus, que són molt perilloses!", ha valorat aquest dimarts al Senat el ministre d'Educació, Íñigo Méndez de Vigo.
Ho ha defensat arran d'una pregunta de la senadora d'ERC per Lleida Anna Azamar sobre aquesta sentència de l'alt tribunal. "Vostès s'atrinxeren en la castellanització de l'Estat i es neguen a construir un escenari de convivència fraternal i igualitària entre les llengües i les cultures", ha denunciat la republicana, que ha lamentat que "els governs del PP i del PSOE han menyspreat sempre la llengua occitana" i, "en lloc d'aplicar l'Estatut i implementar la Carta Europea de les Llengües Regionals i minoritàries, recorren al TC la llei de la llengua occitana". "Tenen menys drets dels parlants d'aranès que els altres parlants?", ha preguntat.
El TC ha anul·lat diversos articles de la llei de l'occità arran d'un recurs presentat el 2011 pel govern espanyol de José Luis Rodríguez Zapatero, entre els quals els que determinava l'ús "preferent" de l'aranès per part del Conselh Generau d'Aran, les administracions locals que en depenen, els mitjans de comunicació públics, l'ensenyament i la toponímia, així com de la Generalitat i l'Estat, recollit en diversos articles de la norma. Segons l'alt tribunal, la "primacia" de l'aranès per damunt del català i el castellà, també cooficials, és inconstitucional.
VÍDEO Méndez de Vigo assegura que «l'únic risc» dels parlants d'aranès són «els allaus»
Societat
Fredor absoluta del govern espanyol davant l'amenaça que suposa per a l'aranès la sentència del TC que anul·la el seu ús "preferent"
ARA A PORTADA
-
Política Lluís Puig porta la determinació de l'exili al Parlament: «Res no acaba avui» Lluís Girona Boffi
-
Política En català, per imperatiu legal i «pel mandat de l'1-O»: així ha recollit Comín l'acta d'eurodiputat a Madrid Oriol March
-
-
Televisió Pedro Sánchez accepta la invitació de «La Revuelta»: Broncano l'entrevista aquest dijous Victor Rodrigo
-
- Roger Tugas Vilardell
- Periodista de dades a Nació
Publicat el
20 de febrer de 2018 a
les 19:48
Actualitzat el
20 de febrer de 2018 a les
19:51
Et pot interessar
-
Societat
L’incendi d’un cotxe talla un carril a l’A-2 en sentit Barcelona i provoca retencions
-
Societat
Catalunya millora en igualtat de gènere als llocs de poder, però manté l'alta segregació laboral
-
Societat
Primer pas d'aliança entre ciutats a l'Estat per «reforçar» la mirada metropolitana
-
Societat
Vols ser patge reial a la Cavalcada de Barcelona del 2027? Tot el que has de saber per participar-hi
-
Societat
Barcelona vol «accelerar» l'ampliació de la xarxa de dipòsits pluvials després de «sobreviure» als aiguats
-
Societat
L'aporofòbia, en dades: la meitat dels catalans creu que la gent pobre ho és perquè vol
