Aquestes eines estan programades per assumir instruccions molt bàsiques. Així, és molt freqüent que no realitzin preguntes durant llargues estones per, finalment, enviar l'usuari a una pàgina web o penjar-lo, directament.
L'emprenador i comunicador català Pau Garcia-Milà ha revelat el secret per evitar perdre minuts de vida parlant amb un robot i aconseguir conversar amb un operador. És molt senzill: només cal fingir parlar, però fent impossible transformar les frases en text.
Cómo "hackear" los robots de los Call Centers y conseguir que nos pasen con un humano, explicado (y demostrado) en 1 minuto â°ðŸ˜ŠðŸš€ pic.twitter.com/PKvgqoa4iZ
— Pau Garcia-Milà (@pau) March 11, 2021
Cada call center és diferent -el truc funciona en gairebé tots els casos, tot i que en alguns no-, però en tot cas consisteix en dir síl·labes sense sentit quan demanen el motiu de la trucada: "Bla, bla, bla, bla, bla", cal dir durant uns segons. En alguns telèfons cal repetir-ho, però al final el robot claudica i envia l'usuari a un agent ràpidament.