L'OCU detecta reduflació i cheapflació en diverses postres de supermercat

Danone, La Fageda i Milsani, assenyalats per pràctiques enganyoses que perjudiquen els compradors

  • Imatge d'arxiu d'un supermercat -
Publicat el 08 de maig de 2025 a les 12:21
Actualitzat el 08 de maig de 2025 a les 12:23

L'Organització d'Usuaris i Consumidors (OCU) ha denunciat aquest dijous que ha identificat reduflació i cheapflació en diversos flams de supermercat, dues pràctiques que perjudiquen els compradors sense que aquests se n'adonin. Concretament, es tracta dels flams amb gust de vainilla de Danone i La Fageda, pel que fa a la reduflació, i dels flams d'ou de Milsani i una altra vegada La Fageda, pel que fa a la cheapflació.

La reduflació consisteix a reduir la quantitat de producte mentre es manté el preu, mentre que la cheapflació és la pràctica de reduir la qualitat dels productes i mantenir el preu. Així, el flam de vainilla de Danone ha passat a ser de 95 grams (abans eren 100), mentre que el de La Fageda ha passat a 110 grams (abans, 125). El flam d'ou de Milsani, en canvi, ha substituït la llet sencera per semidesnatada, que és més barata, i ha rebaixat la quantitat d'ou fins al 26% (abans, 285); mentre que el de La fageda ha reduït l'ou al 10% (abans era el 12%) i ha afegit un espessidor no recomanable, l'E1442.

  • Menjar aquesta fruita un cop al dia redueix les infeccions respiratòries i alleuja l'estrenyiment

En aquest sentit, l'OCU demana al govern espanyol que la llei de defensa dels consumidors i usuaris inclogui l'obligació d'identificar aquest tipus de pràctiques i que les empreses ho hagin d'indicar per tal que els compradors ho sàpiguen. Argumenten que ja es fa a França i Alemanya i que donaria resposta al dret del consumidor de fer una compra informada i conscient.