Cada cop hi ha més gent que valora no haver de fer grans trajectes per fer uns dies de turisme. La tranquil·litat de no haver d'agafar avions ni tenir uns horaris estipulats abans de sortir de casa guanyen en un context d'estrès i presses en la rutina del dia a dia. La Catalunya Nord és un d'aquells raconets de món que tenim prop de casa i amaga paisatges perfectes per desconnectar.
Entre aquests, el tren groc, Le train jeune o, com ells diuen, el Canari. Es tracta d'un tren groc amb tocs vermells que recorre, durant 63 quilòmetres, la ruta entre Vilafranca de Conflent, un municipi medieval emmurallat, i la Torre de Querol. Tot, en un paisatge de postal i amb la muntanya del Canigó com a vigilant.
El trajecte, de principi a final, té una duració de tres hores i passa per 22 pobles. D'aquests, n'hi ha alguns que són patrimoni de la humanitat per la Unesco, com la ciutat emmurallada de Mont-Louis o l'estació ferroviària més alta de l'estat francès, ubicada a Bolquera (Alta Cerdanya), a 1593 metres d'altitud.
El tren groc es va inaugurar el 1910 després de més de tres dècades de construcció. Va ser una obra ideal per als habitants del Pirineu Oriental, que vivien aïllats, sobretot a les comarques de l'Alta Cerdanya i el Conflent. La línia va permetre que la primera comarca estigués millor connectada amb la resta del territori i, alhora, va potenciar l'estació d'esquí de Font Romeu.