Aparcar és sempre la part més complicada de la prova de conducció. Però sí, quan condueixes un cotxe has de saber-lo aparcar per no tenir problemes quan arribes al lloc de destí. Generalment, a les ciutats hi ha places de pàrquing en línia (o paral·lel) o en bateria, tot i que no són les úniques.
La Direcció General de Trànsit (DGT) considera que cap de les dues més habituals és la millor per aparcar. L'organisme assegura que el mètode més segur d'estacionar el cotxe en carrers amb un elevat flux de vehicles és en espiga. Es tracta d'un sistema en què les places d'aparcament tenen uns 60 graus d'inclinació a la línia de la vorera.
De fet, la DGT vol incentivar la seva implementació els pròxims anys, en el marc de l'Estratègia de la Seguretat Viària 2030, ja que té nombrosos avantatges. L'angle de 60 graus proporciona una visió molt més àmplia al conductor que, a més, no haurà de fer maniobres marxa enrere per incorporar-se a la circulació.
Cal, però, estacionar el cotxe marxa enrere. No és una dificultat afegida, ja que normalment aquest mètode d'aparcament s'empra en carrers d'una sola direcció i, per tant, no es dificulta la circulació a tota la via. Amb l'aparcament en espiga es redueixen molt els riscos de col·lisió.
La pàgina web de l'Estratègia de Seguretat Viària 2030 explica els motius pels quals la DGT vol implementar places en espiga: la reducció d'angles morts i d'atropellament als conductors de vehicles de dues rodes (bicis i patinets). A més, és una estratègia perquè els conductors redueixin la velocitat, tant per estacionar com per facilitar que ho facin els altres.