Presentació del llibre “Qui estima la llengua, la fa servir”, de Quim Gibert, a Solsona

L’acte tindrà lloc el proper divendres 27 de març, a les 9 del vespre, a la Sala Cultural de l’Ajuntament de Solsona (C/. Castell, 20. 3r pis).

Publicat el 23 de març de 2015 a les 20:06
En aquesta presentació Quim Gibert ens parlarà de les motivacions que el van portar a escriure aquesta obra, de com valora la situació de la llengua catalana (amb les particularitats del territori), i sobretot de la consciència lingüística, de l'autoestima, de la diversitat de situacions que hem de resoldre assertivament per fer de l'ús del català un fet normal a Catalunya.
Dit amb paraules de l’autor: “hem de fer servir la llengua partint d’una implicació activa i inclusiva, considerant-la sempre com una casa d’acollida per als qui no la tenen com a llengua materna, amb creativitat, evitant-ne qualsevol refús gratuït, amb orgull i respecte -perquè la dignitat de les llengües també comença per la pròpia- i en definitiva fent-ne un ús assertiu, amb normalitat i cordialitat; planerament, sense escarafalls”.
D’aquesta manera, serà fàcil respondre a les preguntes que tot catalanoparlant s’ha fet alguna vegada a la vida: amb quina llengua m’he d’adreçar a un desconegut a Catalunya?, com responc a algú que se m’adreci en castellà?, canvio de llengua o mantinc el català?, què és més «educat»: mantenir la nostra llengua o passar a la de l’interlocutor?
Quim Gibert és psicòleg i ensenyant. Col·labora en diverses publicacions i és un referent del corrent sociolingüístic crític català. Nascut a Arenys de Mar, fa 11 anys que resideix a Fraga on és organitzador de les Jornades de Dignificació Lingüística.