
Ho han comunicat en una reunió recent l’alcalde, David Rodríguez, i la regidora d’Urbanisme, Rosó Barrera, a una sèrie d’entitats i agents sensibilitzats amb l’atenció a les persones amb discapacitats o mobilitat reduïda Foto: AJ Solsona
Des d’ara i fins al setembre, la regidoria d’Urbanisme de Solsona recopilarà propostes ciutadanes de supressió de barreres arquitectòniques de la via pública de la ciutat per incloure en el primer pla d’aquest tipus que elabora l’Ajuntament. Ho han comunicat en una reunió recent l’alcalde, David Rodríguez, i la regidora d’Urbanisme, Rosó Barrera, a una sèrie d’entitats i agents sensibilitzats amb l’atenció a les persones amb discapacitats o mobilitat reduïda.
A entitats com Amisol, Creu Roja del Solsonès, la residència hospital Pere Màrtir Colomés, el Consell de la Gent Gran, les escoles i AMPA, així com als Serveis Socials, se’ls demana la col·laboració perquè facin aportacions sobre la necessitat d’avançar, amb una planificació, en l’eliminació de barreres arquitectòniques.
La crida s’amplia al conjunt de la ciutadania, també a títol particular, que té temps fins a final d’agost. Per fer-ho, es demana que enviïn un correu electrònic a l’adreça participa@ajsolsona.cat amb informació del lloc on hi ha una barrera, l’adreça el més precisa possible, una frase que argumenti la necessitat d’intervenir-hi i, si és possible, acompanyar-ho d’una fotografia. “Les argumentacions, que poden ser molt concises, ens han de servir per establir un ordre de prioritats”, concreta David Rodríguez.
Amb aquest recull s’elaborarà un pla que establirà les actuacions per dur a terme, amb una priorització i una valoració econòmica. “Fins ara s’actuava puntualment a diferents zones del municipi sense una planificació clara en aquest àmbit”, admet l’alcalde. L’objectiu ara passa per “avançar-hi progressivament cada any per sectors i amb uns criteris clars”. El proper pressupost general municipal, que es preveu tancar el darrer trimestre de l’any, seria el primer a incloure una partida específica.
La majoria d’entitats convocades a la reunió van acordar fer arribar les seves aportacions a l’Ajuntament abans del setembre. Les escoles, però, ho faran a la tardor, perquè algunes d’elles treballaran aquest tema a principi de curs amb l’alumnat. La idea plantejada en aquesta sessió és que els alumnes participin en la localització d’indrets de la ciutat de difícil accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda o cotxets.

Fotografia realitzada per una veïna que proposa suprimir del tot l’esglaó de la vorera