​Solsona rep 400.257 euros de fons europeus per dinamitzar el comerç i el mercat

Hi ha programades prop d’una vintena d’actuacions per executar abans de final d’any

Publicat el 23 de febrer de 2022 a les 20:39
Actualitzat el 24 de febrer de 2022 a les 10:18
El Ple celebrat per l’Ajuntament de Solsona aquest dimarts al vespre ha donat el tret de sortida a l’impuls del pla de millora de les àrees comercials i del mercat de Solsona, un projecte integral pressupostat en 602.246 euros i subvencionat pel Ministeri d’Indústria Comerç i Turisme amb 400.257 euros dels fons europeus Next Generation. Aquest matí l’han presentat en roda de premsa l’alcaldessa, Judit Gisbert; el regidor de Desenvolupament Local, Ramon Montaner; la directora de l’Agència de Desenvolupament Local, Glòria Domínguez, i el president de la Unió de Botiguers i Comerciants (UBIC) de
Solsona, Francesc Ester.

La convocatòria de fons europeus a la qual s’acull permet al consistori solsoní donar sortida a prop d’una vintena d’accions amb un alt component en digitalització, accessibilitat i sostenibilitat i que faran més agradable l’experiència de compra. Judit Gisbert subratlla que gràcies a aquests ajuts, “es podran avançar moltes accions que ja teníem previstes per als propers anys i que ara s’han pogut aglutinar per tenir-les enllestides en menys d’un any”. L’alcaldessa posa en relleu que “la clau de l’èxit d’aquest projecte és la maduresa de les idees que ja eren damunt la taula”.

Igualment, Francesc Ester es refereix a les “pluges d’idees del sector treballades conjuntament amb l’Agència des de fa temps”. “I ara tenim la gran sort de poder-les executar”, remarca el presentant dels botiguers. “En tenim ganes i estem preparats per aquests canvis”, sosté Ester, alhora que afirma que a alguns establiments se’ls haurà d’ajudar.

L’impuls del pla de millora de les àrees comercials i del mercat no sedentari de Solsona, coordinat per l’Agència de Desenvolupament Local en estreta col·laboració de la UBIC, s’emmarca en el Pla de desenvolupament local 2019-2030 –en el qual van participar diversos agents socials públics i privats, primer a través de Solsona Co, i que l’Ajuntament va aprovar l’octubre del 2019. Es concreta en 18 actuacions –algunes de les quals ja es van desplegar l’any passat– que responen a cinc eixos de treball per reactivar l’activitat comercial de la ciutat: la millora urbanística i de serveis de la trama urbana; campanyes i
accions per al foment del comerç i l’hostaleria; la millora del mercat; la singularització de l’oferta al comerç amb la inclusió de producte local i posada en valor d’elements d’identitat local, entre d’altres, així com la formació dels comerciants i el suport a la UBIC.

Millora de la trama urbana:
- Adequació urbanística del paviment interior de la plaça del Camp per fer-lo accessible
- Construcció d’unes escales al Camp del Serra que faciliti la connexió amb la zona comercial del nucli antic
- Millora de les pilones d’accés al nucli antic, amb un sistema de registre de matrícules, per afavorir la preferència dels vianants
- Millora del sistema de megafonia dels eixos comercials
- Creació d’un sistema de venda Click and collect amb la instal·lació d’una taquilla intel·ligent per millorar la competitivitat dels comerços
- Ampliació de la xarxa de punts wifi a les zones comercials i del mercat

Campanyes i accions puntuals per al foment del comerç i l’hostaleria:
- Directori digital comercial que inclogui comerços i parades del mercat
- Sistema de fidelització i traçabilitat mitjançant una moneda digital local
- Campanyes de promoció
- Senyalística comercial integrada
- Contenidors intel·ligents per a la recollida de residus porta a porta als comerços
- Campanyes de reducció de residus i foment de la reutilització als comerços
- Foment de la continuïtat comercial amb aparadors vius als locals buits: embelliment d’aparadors
- Campanyes diverses

Millora del mercat no sedentari:
- Instal·lació de punts de llum al nucli antic, el passeig i la plaça del Camp

Singularització de l’oferta al comerç:
- Central de compres (marketplace) de producte local per als comerciants i restauradors que centralitzi comandes i faci d’aparador dels productes de km 0

Formació dels comerciants i suport a la UBIC:
- Formació del sector en digitalització, sostenibilitat, aparadorisme, fidelització de clients, finances i altres àmbits, que contribueixin a millorar la competitivitat i el manteniment de l’ocupació