L'ACEB reprèn la formació de persones aturades per fomentar la recerca de feina

L'Associació d'Empresaris forma una quinzena d'alumnes en "Activitats administratives en relació al client"

Publicat el 12 de gener de 2017 a les 09:44

Curs iniciat aquest gener Foto: ACEB


L'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà (ACEB) ha tornat a engegar, aquest 2017, els cursos de formació per a persones aturades, amb l'objectiu de fomentar la recerca de feina a la comarca. El nou curs, han indicat, és sobre "Activitats administratives en relació al client", amb un programa formatiu teòrico-pràctic, en què es busca una qualificació professional ajustada a les necessitats de les empreses. 

El curs s'adreça, prioritàriament, a les persones a l'atur, amb algunes places reservades per a persones que ja treballen. Ha començat aquest mes de gener, amb 15 places i un itinerari formatiu de 700 hores de teoria i 120 de pràctica en empreses de la comarca. Segons ha precisat l'ACEB, es tracta del segon any consecutiu en què s'organitza aquest curs. L'any passat, el 60% dels alumnes es va incorporar al mercat laboral a la mateixa empresa on van fer la pràctica. 

Des del 2011, de fet, prop de 100 persones han rebut formació de l'ACEB en diferents àmbits. Els primers cursos van ser de "Mecànic de manteniment", tot i que també se'n van fer de "Gestió administrativa i financera del Comerç Internacional" el 2013, de "Creació i gestió de Microempreses" el 2014 i d'"Activitats administratives" el 2015. Tots ells, han indicat, subvencionats pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.