Miquel Àngel Llauger (Palma, 1963) ha estat el guanyador del 16è Premi de Poesia Sant Cugat a la memòria de Gabriel Ferrater. L'autor, que fins ara havia publicat gairebé tota la seva obra a Mallorca –"publicar a Barcelona és com fer una gran passa", ha dit–, ha estat guardonat gràcies a l'obra Fourmillante, "una novel·la en vers on tot s'enllaça".
El llibre intenta dibuixar la vida d'una ciutat a través de 60 personatges. "La idea era fer un mostrari de la vida de ciutat, on apareixen infants que van a l'escola, professionals de tot tipus, matrimonis ben i mal avinguts, presidents. En definitiva, gent amb interessos molt diversos i classes socials també divergents", explica l'autor. "És un llibre que m'ha acompanyat durant molts anys" i ha afegit "havia estat en un calaix d'una editorial que l'havia de treure i no ho va fer".
El premi, organitzat per l'Ajuntament de Sant Cugat, Edicions 62 i la Comissió Ciutadana Gabriel Ferrater, és el premi més ben dotat en poesia a Catalunya, amb 7.250 euros. També inclou la publicació i la distribució de l'obra per part d'Edicions 62, que es preveu a l'octubre. El poeta guanyador també rep una escultura de Pep Codó.
Traductor, crític literari i poeta
Llauger és poeta, traductor i crític literari. Llicenciat en Filologia Catalana i professor. Ha publicat set reculls de poemes (els quatre darrers: A la Gran Babilònia, La gratitud, Zooscòpia i l'infantil Volen quan volen). Ha traduït Edward Lear, Edgar Lee Masters i Ted Kooser, entre d'altres. És vicepresident per les Illes Balears del PEN Català. Forma part de l’equip de la revista digital Veus baixes. Ha escrit crítica per a publicacions diverses i fa una columna setmanal de llibres al diari AraBalears.
El poeta també ha reconegut que el premi li fa una "il·lusió molt especial" per la mateixa "qualitat" del guardó i per la "trajectòria", així com "per la seriositat amb la que treballa el jurat i per l'editorial on es publicarà". Així mateix, ha reconegut que li feia il·lusió sigui un premi que porti per nom Gabriel Ferrater. "Sóc molt ferreterià", ha reconegut. Els membres del jurat són Jordi Cornudella, Xavier Folch, Empar Moliner, Marta Pessarrodona i Marc Romera.
El mallorquí Miquel Àngel Llauger guanya el Premi Gabriel Ferrater de poesia
L'obra premiada "intenta dibuixar la vida d'una ciutat a través de 60 personatges"
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de juny de 2018 a les 13:31
Et pot interessar
-
Cultura Roben una maleta amb discos i marxandatge a Judit Neddermann: «Segurament acabaran al contenidor»
-
Cultura Una Setmana del Llibre de «màxims» a Arc de Triomf: 93 casetes i 312 expositors
-
Cultura Jordi Amat guanya el Premi Bones Lletres d'Assaig amb una mirada sobre Barcelona
-
Cultura El Món de la Tele i Next enforteixen la seva aposta editorial
-
Cultura Dagoll Dagom diu adeu amb l’última funció de «Mar i cel» aquest diumenge
-
Cultura «Mar i Cel» arribarà als cinemes per Nadal