La nova plataforma de continguts catalana, 3Cat, podria veure la llum abans de Tots Sants

La nova OTT disposarà de més de 200 hores de contingut original disponible i unes 150 hores d'entreteniment de producció estrangera

  • Rosa Romà, Sígfrid Gras i Jordi Borda, amb el nou loco del 3Cat -
Publicat el 22 d’octubre de 2023 a les 17:09
Fa mesos que se'n parla però encara no hi havia data d'estrena. El Netflix català, o la nova plataforma de continguts audiovisuals a demanda de 3Cat, podria veure la llum el proper 30 d'octubre. Un cop fet el canvi d'imatge del passat mes de juliol, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) tenia pendent posar en marxa la seva OTT (plataforma de distribució directa).

El camí que encetarà la nova plataforma de TV3 i Catalunya Ràdio ja l'han començat altres cadenes estatals, com ara la BBC. El director de negocis audiovisuals, Pío Vernís, va avançar els detalls a Variety en el marc de la fira comercial Mipcom, a Cannes. En total, hi haurà més de 200 hores de contingut original disponible i unes 150 hores d'entreteniment de producció estrangera. Alhora, hi haurà 20 programes digitals originals per a 3Cat. Una de les noves sèries -ambientada a Barcelona- és This is not Sweden, que la televisió catalana coprodueix amb tres països més: Suècia, Alemanya i Finlàndia.

El públic principal al que es voldria adreçar la nova OTT catalana és l'adult jove, especialment pel que fa a coproduccions que ajudin a finançar els nous continguts. A més, tornarà a la Corporació l'humorista i presentador Andreu Buenafuente, i es crearà un nou producte relacionat amb Crims.

La voluntat de la CCMA és "ser més visibles que mai" un cop es compleix un any de l'estrena del redisseny del canal infantil SX3. La renovació constarà de sis fases, que permetran integrar totalment la nova marca 3Cat. El pressupost per tirar-la endavant enguany és de 30 milions d'euros i serà d'accés gratuït amb perfils individuals per als que serà necessari un registre previ.