La capital del Bages serà també aquest 2018 la Capital de la Cultura Catalana. Manresa ha donat ja el tret de sortida a un extens programa d'actes que ompliran la ciutat de música, dansa, teatre, tradició, gastronomia o circ durant els pròxims mesos.
Un cercavila pel centre de la ciutat ha portats els veïns des de l'Ajuntament fins al teatre Kursaal, on s'ha estrenat l'espectacle 'Pas', creat per a l'ocasió per Sergi Ots. L'espectacle gira al voltant dels ponts, símbol de la ciutat i també icona de la capitalitat cultural amb la que es pretén relligar tots els tipus de manifestacions artístiques que durant el 2018 es podran veure a Manresa.
La regidora de Cultura de Manresa, Anna Crespo, ha explicat que la programació dels actes de la capitalitat cultural –més de 130 aquest 2018– vol ser "transversal i participada", amb l'objectiu que compti "amb tota manifestació cultural per tenir el màxim abast i expressió artística" a la ciutat.
Una d'aquestes expressions serà permanent als carrers de Manresa durant tota la capitalitat. Sis artistes han decorat unes estructures que evoquen al pont de Manresa, en un dels principals projectes de la capitalitat cultural. Els ponts han presidit aquest dissabte el passeig Pere III, però seran itinerants per tota la ciutat.
Crespo ha detallat que l'estructura del pont de Manresa que presideix la capitalitat cultural vol expressar un "pont entre disciplines, generacions i diversitat de persones". En aquest sentit, l'alcalde de la ciutat, Valentí Junyent, reivindica el paper de la cultura com a eina de cohesió i demana que sigui accessible per a tothom.
"En l'accés a la cultura no hi pot haver ciutadans de primera i de segona", ha dit Junyent, tot posant en valor el paper de les ciutats mitjanes a l'hora d'honorar la riquesa cultural del país, dels seus artistes i de la seva personalitat. "Volem ser una digna baula que ajudi a posar en relleu la cultura catalana", afegeix Crespo.
Durant l'acte institucional també s'ha recordat la figura de Lluís Puig, com a conseller de Cultura destituït pel 155.
Manresa construeix «ponts de cultura» en l'estrena de la capitalitat cultural
Cultura
Un cercavila pel centre de la ciutat i l'espectacle pluridisciplinari 'Pas' donen el tret de sortida a un programa de més de 130 activitats
ARA A PORTADA
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026 Oriol March
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
-
Economia Més enllà de la Cambra de Comerç: què amaga el pols per les cadires de plata? Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
20 de gener de 2018 a
les 20:37
Et pot interessar
-
Cultura
La pregària de Lluís Gavaldà (Els Pets) a «Sant Leo Messi»: «Fes un últim miracle pel poble català»
-
Cultura
«No n'hi ha prou amb depilar-nos o tenir la regla cada mes? A la merda el tint»
-
Cultura
El català, entre les onze primeres llengües d'un catàleg mundial de 62 milions d'edicions
-
Cultura
Coses del juliol (i II)
-
Cultura
Patufet, on ets
-
Cultura
Mor l'escriptor barceloní Luis Goytisolo, autor d'«Antagonía» i acadèmic de la RAE
