Dedicado a todas las que cada día paran desahucios, aunque el #SiSePuede no se oiga entre los aplausos :) pic.twitter.com/MuBEHa3CQv
— afectadosxlahipoteca (@LA_PAH) 21 gener, 2016
La lluita de la PAH ha tingut aquest dijous un gran altaveu en un dels escenaris més simbòlics de la cultura catalana, el Palau de la Música. Poc abans de les nou del vespre, ningú podia esperar que l'actuació de Nacho Vegas, que presentava Canciones populistas, acabés provocant una polèmica que acabaria en un gran episodi reivindicatiu, amb l'activisme de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca com a protagonista.
Els assistents al concert aviat van detectar que alguna cosa no rutllava quan l'actuació, programada en el marc del Festival del Mil·lenni, patia més de mitja hora de retard. El director del certamen, Martín Pérez, es disculpava dalt de l'escenari mateix. Segons ell, hi havia "uns petits problemes tècnics".
La realitat, però, va ser l'intent de no exhibició d'un dels vídeos inclosos en el concert que havia d'oferir Nacho Vegas. El clip, que es va acabar projectant, mostrava el cantautor asturià i la cantant Fee Reega parodiant les famoses "converses" del Banc Sabadell, entitat que patrocina el certamen. Al vídeo es veia la "S" de Sabadell transformada en el símbol del dòlar i acabava amb "No et quedis a casa, podem treure-te-la".
Un cop projectat el polèmic vídeo, Vegas va interpretar Canción para la PAH, una de les peces del disc Canciones populistas, moment que van aprofitar diversos activistes de la PAH de Barcelona per pujar a l'escenari, mentre el públic cridava "Sí se puede".