El 15 d'octubre es compliran 75 anys de l'afusellament de Lluís Companys per part de l'exèrcit franquista. Amb motiu de l'aniversari, TV3 ha preparat una programació especial que arrancarà aquesta nit amb El viatge de Companys, una sèrie documental biogràfica dividida en dos episodis. El primer s'emetrà avui a les 21:55 i el segon aquest dimecres a la mateixa hora.
D'altra banda, la cadena oferirà dues pel·lícules sobre el president de la Generalitat: 14 d'abril, Macià contra Companys -avui a les 23:06- i 13 dies d'octubre -dimecres a les 23:10-.
La primera és una ficció televisiva, camuflada sota l'aparença d'un documental, presumptament enregistrat el 1932. Els protagonistes d'un dels episodis cabdals de la Catalunya del segle XX comenten els fets en primera persona, mentre una càmera tafanera ajuda els espectadors reviure el què va passar a Barcelona entre el 14 i el 17 d'abril de 1931, els tres dies de vigència de la República Catalana.
El segon film, 13 dies d'octubre se centra en el debat existent entre Lluís Companys, l'advocat que intenta defensar-lo i el règim franquista, que el condemnarà i intentarà evitar que esdevingui un màrtir i, per tant, un símbol per a Catalunya i per a la resta de democràcies europees. El director del film és Carlos Marqués-Marcet, que canvia de registre i passa de la multipremiada 10.000 km a una crua “reflexió sobre com confrontar la mort".
TV3 dedica les nits d'aquest dimarts i dimecres a Lluís Companys
La cadena emet un documental biogràfic i dues pel·lícules sobre el president de la Generalitat
ARA A PORTADA
-
-
Plataforma per la Llengua porta als jutjats el cas de castellanització del cognom «Garcia» Neus Climent
-
-
Traves per catalanitzar-se el nom: creixen les denúncies pels obstacles als registres civils Bernat Castanyer Colomer
-
La Federació Espanyola s'exposa a una multa i un partit de càstig pels càntics xenòfobs a Cornellà Marc Orts i Cussó
Publicat el
13 d’octubre de 2015 a
les 18:21
Et pot interessar
-
Cultura
Els Evangelis i la ciència revelen què va menjar Jesús al Sant Sopar
-
Cultura
«Haurem de seguir lluitant i els catalans més, perquè tenim l'enemic aquí mateix»
-
Cultura
Catalunya i el Barça promocionen l'arribada de turistes per Sant Jordi
-
Cultura
Què fer a Barcelona i Catalunya per Setmana Santa
-
Cultura
Mor l'editora barcelonina Maria Carme Dalmau als 96 anys
-
Cultura
Claudi Alsina, l'art de seduir a través de les matemàtiques
