El Tribunal Constitucional (TC) ha rebutjat per unanimitat el recurs de Jordi Cuixart contra el manteniment de la presó provisional, segons ha informat l'organisme a través d'un comunicat. El recurs d'empara de Cuixart anava dirigit contra la decisió del Tribunal Suprem de no aixecar la presó provisional un cop ja havia estat processat per rebel·lió, un delicte pel qual la Fiscalia li demana fins a 17 anys de presó en el judici de l'1-O.
Segons el magistrat Andrés Ollero, encarregat de redactar la sentència, la decisió de mantenir privat de llibertat el president d'Òmnium es va fer seguint una "correcta ponderació" sobre la "pertinença, adequació i proporcionalitat" de la presó provisional. Cuixart porta tancat a Soto del Real des del 16 d'octubre del 2017, amb una breu estada a Lledoners abans de l'arrencada del judici.
El Constitucional tomba el recurs de Cuixart contra la presó provisional
El TC argumenta que la decisió de mantenir el president d'Òmnium privat de llibertat es basa en criteris "proporcionals"
Ara a portada
Publicat el 07 de maig de 2019 a les 11:50
Et pot interessar
-
Política La defensa de la llengua es fa un lloc per Sant Jordi
-
Política Centenars de persones es manifesten al centre de Barcelona en defensa del català: «La nostra llengua no es toca»
-
Política Sant Jordi per la Llengua crida a reactivar el carrer davant la «situació d’emergència lingüística»
-
Política Rodoreda, Candel i un autògraf per salvar l'Espanyol: el primer Sant Jordi del president Illa