
Genís Zapater desafiarà aquest dissabte 21 de juny, juntament a deu corredors més, el sol al Mont Blanc. I és que l'atleta de Matadepera participarà al repte “Out Run the Sun” que consisteix en completar amb relleus els 162 quilòmetres a l'entorn de la mítica muntanya abans que l'astre rei es pongui. És una iniciativa de la marca Asics que es farà en dos equip: l'ultratrail –quatre relleus masculins- i l'enduro –set relleus mixtes entre els quals el del mateix Zapater-.
Els dos equips partiran de Chamonix poc abans de les sis del matí. Tindran 15 hores i 41 minuts per tornar-hi després de recórrer 162 quilòmetres, 9.450 metres de desnivell positiu i passar per tres països. “Fa un mes ja vam ser aquí i vam repartir-nos els trams segons les característiques de cadascú”, explica Zapater a NacióMuntanya. En el seu cas li correspon una de les etapes més tècniques. “Equival a fer una Olla de Núria: 27 quilòmetres i més de 1.800 metres de desnivell”, afegeix.

L'equip de Zapater, el més jove dels onze atletes, està format per Iazaldir Feitoza –que farà el primer relleu- així com Sylvaine Cussot, Christian Schiester, Ghert Theunis, Lukas Naegle i Megan Kimmel. “Primer agafarem força avantatge als de la ultra però de ben segur que al final serà ajustat ja que tenen gent com Xavier Thévenard, el guanyador de la prova del Mont Blanc del 2013”, afegeix. A més, cal tenir en compte que l'equip d'enduro –que farà relleus de 20 a 30 quilòmetres- és mixte mentre el que farà de tirades de 40 quilòmetres és exclusivament masculí.
El repte “Out Run the Sun” ha aixecat força expectació a Chamonix on avui s'ha realitzat una roda de premsa que s'ha allargat vora dues hores. Demà, a més, es podrà seguir al minut a través d'un sistema de geolocalització.
Seguiment en directe del repte “Out Run the Sun”
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ariZkoFATl4[/youtube]