La faràndula d’Olot ja té un nou conte. El gegant Tim de l’entitat Faràndula Ràcing Team és el protagonista de la nova història de la col·lecció Contes de la Faràndula. Es tracta del 25è exemplar d’aquesta col·lecció que compta amb textos de Xarli Reixach i il·lustracions de Tavi Algueró.
El nou conte titulat Poca broma, Tim, s’ha presentat aquest diumenge en un acte a la plaça de Can Sau, on habitualment balla el gegant olotí. La presentació ha comptat amb centenars de persones. Totes elles han pogut comprar el conte que explica les entremaliadures d’en Tim amb la resta de gegants i figures de la faràndula olotina.
El nou conte és amb format còmic i de fàcil llegir per als infants. Compta amb molts dibuixos de pràcticament tota la faràndula i es podrà comprar al preu de 8 euros a la parada que l’entitat farà al Firal durant Sant Jordi o, posteriorment, a punts de venda que s’anunciaran pròximament.
Dibuixar la màscara d’en Tim
El nou conte d’en Tim també ve acompanyat d’una iniciativa per als més petits. Els primers exemplars tindran a dins una màscara com la que porta el gegant olotí perquè els infants puguin pintar-la i, si ho volen, presentar-la al concurs per a la nova màscara que portarà en Tim les pròximes Festes del Tura.
És la primera vegada que l’entitat obra al públic la possibilitat de ser l’autor o autora de la màscara del seu gegant durant la festa major d’Olot. Fins ara, només ho podien fer membres de l’entitat.
Tots aquells infants que vulguin participar en el concurs han d’entregar la seva màscara a les oficines de Can Trincheria abans del 30 d’abril (aquest dia també inclòs). La màscara guanyadora es farà pública a l’acte que organitza l’entitat el 4 de setembre, a les 20 h, a la plaça de Can Sau, el dia abans de l’inici de les Festes del Tura 2025.