19
d'abril
de
2021, 08:14
Actualitzat:
8:31h
El Consell Comarcal de la Garrotxa es va reunir en sessió plenària extraordinària i en format telemàtic aquest passat dijous, amb un ordre del dia que recollia tres punts a tractar: una modificació de crèdit, la contractació del servei de menjadors escolars de les escoles Malagrida i Pla de Dalt d’Olot i un encàrrec de gestió demanat per l'Ajuntament de Sant Jaume de Llierca
El primer punt, era una modificació de crèdit del pressupost vigent per a poder incloure-hi la disposició de 791.318,70 euros del romanent de tresoreria disponible del Consell Comarcal, un cop realitzat el tancament de pressupost de 2020.
La consellera de Gestió Econòmica, Montserrat Torras, va detallar la finalitat d’aquests recursos incorporats al pressupost. Unes finalitats entre les que destaquen, amb 470.000 euros, les actuacions previstes en l’àmbit de les emergències, que inclouen obertura de franges i senyalització de passallissos al territori i que es van treballar i consensuar amb els alcaldes de la comarca, o les obres d’enderroc previ d’un edifici per realitzar la futura ampliació del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, entre altres.
Aquesta modificació de crèdit es va aprovar amb el vot a favor de l’equip de govern, les abstencions dels grups comarcals de la CUP i ERC i el vot en contra del PSC.
El següent punt a tractar va ser la proposta d’aprovació de l’expedient de contractació del servei de menjadors escolars de les escoles Malagrida i Pla de Dalt d’Olot, mitjançant procediment obert harmonitzat.
L’any 2019 el Consell Comarcal de la Garrotxa va licitar el servei de menjador escolar en aquells centres on la gestió d’aquest servei es porta directament des del Consell Comarcal. Cal recordar, que la competència en la gestió dels menjadors escolars al nostre país és una competència delegada pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya als consells comarcals.
En aquest sentit, el Consell Comarcal de la Garrotxa al llarg dels darrers anys ha adequat el model de prestació d’aquest servei al marc normatiu i a la voluntat de donar l’opció a les AFA (associacions de familiars d'alumnes) de poder-lo gestionar-los sempre i quan no hi hagués una gestió indirecta per part d’elles. És a dir, que aquestes no ho fessin a través d’empreses privades. Aquest procés s’ha fet sempre de forma esglaonada i informada.
Actualment, el Consell Comarcal de la Garrotxa gestiona el servei de menjador escolar de disset centres educatius de la Garrotxa, mitjançant l’empresa Serunion, la qual va guanyar la licitació pública per a poder prestar aquest servei.
Les AFA de l’escola Malagrida i Pla de Dalt, fins aquest curs, estant prestant el servei de menjador en el marc d’un conveni amb el Consell Comarcal i, per prestar-lo, contracten de manera directa una empresa privada, sense cap procés de licitació pública. Aquesta empresa és la mateixa que l’adjudicatària del servei de menjadors del Consell Comarcal.
La portaveu de l’equip de govern, Fina Surina, va recordar que el Consell no té cap afany a gestionar els menjadors, però que té unes obligacions a complir i va recordar que el Consell havia retornat fa més d’un any la competència dels menjadors que no gestionava directament al Departament d’Educació perquè aquest pogués delegar el servei de menjador a les AFA i ajuntaments que volguessin fer-ho. Passat més d’un any, el Departament encara no s’havia pronunciat, per aquesta raó ahir la portaveu de Junts va reclamar-li valentia per ordenar a tot Catalunya aquesta situació.
Aquest punt va ser aprovat amb els vots a favor del grups comarcals de Junts per Catalunya i el PSC i els vots en contra del grup comarcal de la CUP i d’ERC.
Finalment, la sessió va finalitzar amb l’aprovació de l’Acceptació de l’encàrrec de gestió sol·licitat per l’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca per dur a terme el programa Treball i Formació en aquest municipi.
El primer punt, era una modificació de crèdit del pressupost vigent per a poder incloure-hi la disposició de 791.318,70 euros del romanent de tresoreria disponible del Consell Comarcal, un cop realitzat el tancament de pressupost de 2020.
La consellera de Gestió Econòmica, Montserrat Torras, va detallar la finalitat d’aquests recursos incorporats al pressupost. Unes finalitats entre les que destaquen, amb 470.000 euros, les actuacions previstes en l’àmbit de les emergències, que inclouen obertura de franges i senyalització de passallissos al territori i que es van treballar i consensuar amb els alcaldes de la comarca, o les obres d’enderroc previ d’un edifici per realitzar la futura ampliació del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, entre altres.
Aquesta modificació de crèdit es va aprovar amb el vot a favor de l’equip de govern, les abstencions dels grups comarcals de la CUP i ERC i el vot en contra del PSC.
El següent punt a tractar va ser la proposta d’aprovació de l’expedient de contractació del servei de menjadors escolars de les escoles Malagrida i Pla de Dalt d’Olot, mitjançant procediment obert harmonitzat.
L’any 2019 el Consell Comarcal de la Garrotxa va licitar el servei de menjador escolar en aquells centres on la gestió d’aquest servei es porta directament des del Consell Comarcal. Cal recordar, que la competència en la gestió dels menjadors escolars al nostre país és una competència delegada pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya als consells comarcals.
En aquest sentit, el Consell Comarcal de la Garrotxa al llarg dels darrers anys ha adequat el model de prestació d’aquest servei al marc normatiu i a la voluntat de donar l’opció a les AFA (associacions de familiars d'alumnes) de poder-lo gestionar-los sempre i quan no hi hagués una gestió indirecta per part d’elles. És a dir, que aquestes no ho fessin a través d’empreses privades. Aquest procés s’ha fet sempre de forma esglaonada i informada.
Actualment, el Consell Comarcal de la Garrotxa gestiona el servei de menjador escolar de disset centres educatius de la Garrotxa, mitjançant l’empresa Serunion, la qual va guanyar la licitació pública per a poder prestar aquest servei.
Les AFA de l’escola Malagrida i Pla de Dalt, fins aquest curs, estant prestant el servei de menjador en el marc d’un conveni amb el Consell Comarcal i, per prestar-lo, contracten de manera directa una empresa privada, sense cap procés de licitació pública. Aquesta empresa és la mateixa que l’adjudicatària del servei de menjadors del Consell Comarcal.
La portaveu de l’equip de govern, Fina Surina, va recordar que el Consell no té cap afany a gestionar els menjadors, però que té unes obligacions a complir i va recordar que el Consell havia retornat fa més d’un any la competència dels menjadors que no gestionava directament al Departament d’Educació perquè aquest pogués delegar el servei de menjador a les AFA i ajuntaments que volguessin fer-ho. Passat més d’un any, el Departament encara no s’havia pronunciat, per aquesta raó ahir la portaveu de Junts va reclamar-li valentia per ordenar a tot Catalunya aquesta situació.
Aquest punt va ser aprovat amb els vots a favor del grups comarcals de Junts per Catalunya i el PSC i els vots en contra del grup comarcal de la CUP i d’ERC.
Finalment, la sessió va finalitzar amb l’aprovació de l’Acceptació de l’encàrrec de gestió sol·licitat per l’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca per dur a terme el programa Treball i Formació en aquest municipi.