22
de febrer
de
2022, 11:51
Actualitzat:
23
de febrer,
10:29h
El director del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), Juan José Torres i López, ha anunciat aquest matí des del Saló de Sessions de l'Ajuntament d'Olot, el trasllat de l’Oficina de Treball de la capital de la Garrotxa a les noves dependències que s'instal·laran a l'antic parc de Bombers a les Mates, ben a tocar dels serveis locals d'ocupació. Ho ha fet acompanyat del batlle, Pep Berga, després d’una reunió on ha presentat el projecte a diferents membres del Consistori, del Consell Comarcal de la Garrotxa –com el seu president, Santi Reixach, i el conseller Pere Vila– i de DinamiG, l’Agència d'Innovació i Desenvolupament de la Garrotxa.
L’actual Oficina de Treball d’Olot, que dóna servei a tota la comarca de la Garrotxa, està situada a l’avinguda de la República Argentina, en l’edifici del patrimoni sindical, i té una superfície de 187 m2. La nova oficina se situarà al número 46 del carrer del Mestre Falla, a l’antic parc dels Bombers, en una cessió de l’Ajuntament, i disposarà de 380 m2, més del doble que l’actual.
El SOC, segons ha avançat Juan José Torres, invertirà 800.000 euros en l’adequació de la nova oficina. "El trasllat suposarà una gran millora en l’atenció a les persones usuàries", ha afirmat el director del SOC, ja que el nou edifici s’adapta als requeriments actuals d’accessibilitat, qualitat i confort, així com d’intimitat en determinats casos (per exemple, per atendre víctimes de violència masclista). També, disposa d’una aula per a fer sessions en grup.
A més a més, aquesta millora de l’espai s'acompanyarà d’una ampliació de la dotació de personal. Segons Torres, actualment l’Oficina de Treball d’Olot té 12 treballadors (8 del SOC i 4 del SEPE ) i es preveu arribar a un total de 16 (2 més del SOC i 2 més del SEPE).
Durant la presentació del projecte, el director del SOC ha agraït la col·laboració de l’Ajuntament per a fer possible el projecte de la nova oficina i ha destacat que “es tracta d’una actualització de l’espai, però també de la conceptualització del propi servei públic i de l’atenció a les persones”. Segons Torres, “la nova Oficina de Treball d’Olot suposarà una millora global: de dignificació del servei a la ciutadania, per exemple garantint la confidencialitat en l’atenció a les dones víctimes de violència masclista, però també de dignificació de les condicions laborals del personal”.
El batlle d’Olot, Pep Berga, ha destacat “la importància de poder disposar d’aquesta nova oficina, situada just al costat de l’àrea d’ocupació de DinàmiG, i de la suma d’esforços que això suposarà per continuar treballant en temes d’ocupació”. Berga també ha constatat que s'acumulen les bones notícies relacionades amb el món del treball a Olot i a la Garrotxa –una de les comarques amb l'índex d'atur més baix de Catalunya–, tot esmentant la creació i posada en funcionament de l'Escola de Segones Oportunitats, que impulsa La Fageda, i la inauguració de l'Espai Cràter pel que significa com a motor de més llocs de feina relacionats amb el comerç i l'hostaleria.
La previsió és que les obres d’adequació de l’oficina s’iniciïn durant el tercer trimestre de l’any i durin vuit mesos, per manera que el trasllat al nou emplaçament es podria fer durant el primer trimestre de l'any 2023.
Torres ha recordat que durant l’any 202, en plena pandèmia, l’Oficina del SOC d’Olot va atendre 11.474 persones telefònicament i 1.408 presencialment, a més de realitzar 428 orientacions laborals. "Tant l'atenció telefònica com la digitalització han vingut per a quedar-se", ha afegit.
Ajuts per a la contractació de persones joves
Juan José Torres ha aprofitat l'estada a Olot, per a fer una visita a l'indret on s'emplaçaran les noves oficines, a les Mates, i a l'Escola de Noves Oportunitats que gestiona La Fageda per veure com des del SOC es poden establir sinergies amb aquesta proposta de formació i "de projectes de vida" per als joves que necessiten una segona oportunitat.
El director del SOC ha recordat que hi ha obertes dues convocatòries de subvencions amb un pressupost total de 125 milions d’euros, destinades a empreses, autònoms i cooperatives de treball associat perquè contractin joves menors de 30 anys durant un any a jornada completa. L’ajut és de 17.684 euros per cada jove a l’atur que contractin.
El director del SOC ha anunciat que en els proper dies s’aprovarà una ampliació d’aquestes subvencions en dos sentits: d’una banda, també podran demanar l’ajut per contractar persones joves les entitats sense ànim de lucre. I d’una altra banda, s’amplia el termini de sol·licitud en un mes i finalitzarà el 30 d’abril. Els contractes subvencionables poden estar signats entre el 30 de novembre de 2021 i l’1 d’abril de 2022.
Torres ha fet una crida a entitats sense ànim de lucre, empreses, persones autònomes i cooperatives de treball associat perquè aprofitin aquesta oportunitat per créixer amb talent jove.
L’actual Oficina de Treball d’Olot, que dóna servei a tota la comarca de la Garrotxa, està situada a l’avinguda de la República Argentina, en l’edifici del patrimoni sindical, i té una superfície de 187 m2. La nova oficina se situarà al número 46 del carrer del Mestre Falla, a l’antic parc dels Bombers, en una cessió de l’Ajuntament, i disposarà de 380 m2, més del doble que l’actual.
El SOC, segons ha avançat Juan José Torres, invertirà 800.000 euros en l’adequació de la nova oficina. "El trasllat suposarà una gran millora en l’atenció a les persones usuàries", ha afirmat el director del SOC, ja que el nou edifici s’adapta als requeriments actuals d’accessibilitat, qualitat i confort, així com d’intimitat en determinats casos (per exemple, per atendre víctimes de violència masclista). També, disposa d’una aula per a fer sessions en grup.
La reunió entre els dirigents del SOC i l'Ajuntament d'Olot ha tingut lloc a la Sala Gussinyé. Foto: Xavier Borràs.
A més a més, aquesta millora de l’espai s'acompanyarà d’una ampliació de la dotació de personal. Segons Torres, actualment l’Oficina de Treball d’Olot té 12 treballadors (8 del SOC i 4 del SEPE ) i es preveu arribar a un total de 16 (2 més del SOC i 2 més del SEPE).
Durant la presentació del projecte, el director del SOC ha agraït la col·laboració de l’Ajuntament per a fer possible el projecte de la nova oficina i ha destacat que “es tracta d’una actualització de l’espai, però també de la conceptualització del propi servei públic i de l’atenció a les persones”. Segons Torres, “la nova Oficina de Treball d’Olot suposarà una millora global: de dignificació del servei a la ciutadania, per exemple garantint la confidencialitat en l’atenció a les dones víctimes de violència masclista, però també de dignificació de les condicions laborals del personal”.
El batlle d’Olot, Pep Berga, ha destacat “la importància de poder disposar d’aquesta nova oficina, situada just al costat de l’àrea d’ocupació de DinàmiG, i de la suma d’esforços que això suposarà per continuar treballant en temes d’ocupació”. Berga també ha constatat que s'acumulen les bones notícies relacionades amb el món del treball a Olot i a la Garrotxa –una de les comarques amb l'índex d'atur més baix de Catalunya–, tot esmentant la creació i posada en funcionament de l'Escola de Segones Oportunitats, que impulsa La Fageda, i la inauguració de l'Espai Cràter pel que significa com a motor de més llocs de feina relacionats amb el comerç i l'hostaleria.
La previsió és que les obres d’adequació de l’oficina s’iniciïn durant el tercer trimestre de l’any i durin vuit mesos, per manera que el trasllat al nou emplaçament es podria fer durant el primer trimestre de l'any 2023.
Juan José Torres, director del SOC, ha detallat les característiques que tindrà la nova Oficina de Treball a Olot. Foto: Xavier Borràs.
Torres ha recordat que durant l’any 202, en plena pandèmia, l’Oficina del SOC d’Olot va atendre 11.474 persones telefònicament i 1.408 presencialment, a més de realitzar 428 orientacions laborals. "Tant l'atenció telefònica com la digitalització han vingut per a quedar-se", ha afegit.
Ajuts per a la contractació de persones joves
Juan José Torres ha aprofitat l'estada a Olot, per a fer una visita a l'indret on s'emplaçaran les noves oficines, a les Mates, i a l'Escola de Noves Oportunitats que gestiona La Fageda per veure com des del SOC es poden establir sinergies amb aquesta proposta de formació i "de projectes de vida" per als joves que necessiten una segona oportunitat.
El director del SOC ha recordat que hi ha obertes dues convocatòries de subvencions amb un pressupost total de 125 milions d’euros, destinades a empreses, autònoms i cooperatives de treball associat perquè contractin joves menors de 30 anys durant un any a jornada completa. L’ajut és de 17.684 euros per cada jove a l’atur que contractin.
El director del SOC ha anunciat que en els proper dies s’aprovarà una ampliació d’aquestes subvencions en dos sentits: d’una banda, també podran demanar l’ajut per contractar persones joves les entitats sense ànim de lucre. I d’una altra banda, s’amplia el termini de sol·licitud en un mes i finalitzarà el 30 d’abril. Els contractes subvencionables poden estar signats entre el 30 de novembre de 2021 i l’1 d’abril de 2022.
Torres ha fet una crida a entitats sense ànim de lucre, empreses, persones autònomes i cooperatives de treball associat perquè aprofitin aquesta oportunitat per créixer amb talent jove.