Aquest diumenge a la tarda es va donar per tancat l’episodi de pluges que ha deixat la borrasca Jana a Catalunya. Des del dijous 6 de març fins aquest diumenge 9, el país ha viscut quatre dies de pluja molt necessaris davant la situació de sequera que continua vivint el territori.
Un dels punts on més ha plogut aquests dies ha estat la comarca de la Garrotxa. A Olot s’han registrat 130,4 litres en quatre dies. Des de dijous fins diumenge, a la Vall d’en Bas n’han caigut 122,8, a Santa Pau 148,8, a Mieres 111, a la Vall de Bianya 108 i a Beget 207 (ha estat el lloc on ha plogut més del país).
Aquesta aigua que ha caigut del cel ha permès recuperar els nivells dels rius que feia anys que no es veien baixar amb un cabal tan important com el d’aquests dies. El Fluvià, al seu pas per Olot, ha passat dels 32 centímetres el dissabte a un nivell de 176 centímetres diumenge al migdia. La crescuda ha estat d’un metre. Pel que fa al cabal, s’ha multiplicat per 32: el riu ha passat de transportar 1,7 metres cúbics per segon a transportar-ne 55.
Pel que fa al riu Llierca, afluent del Fluvià, al seu pas pel pont de Sadernes, també ha crescut com feia temps que no es veia. El seu nivell ha passat de 0 com a 270 i el cabal de 0 a 113 metres cúbics per segon en poc més de 24 hores.
Les pluges no han causat danys importants i a la Garrotxa, únicament, es va haver de tallar la carretera GIV-5232 entre Tortellà i Montagut per inundacions. A Olot, l'Ajuntament també va activar l'alerta per inundacions i va tallar diferents passeres que travessaven el Fluvià a la ciutat. A les Preses, l'Ajuntament va haver de tallar la carretera d'accés a Xenacs per una esllavissada.
Una de les millors imatges d'aquest cap de setmana ha estat tornar a veure rajar la Font de les Tries. Feia més d'un any que no passava a causa de la sequera.
#OlotInforma | ☔️🌨 La pluja que ha caigut aquestes últimes hores a #Olot ha augmentat el nivell del riu, que ara es troba a 80,96 cm.
— Ajuntament d'Olot (@Olotuit) March 8, 2025
Les precipitacions han fet que torni a rajar l'aigua de la font de Les Tries. #Duprocim #ProteccióCivil #Olot pic.twitter.com/YBcJ4MiNRJ
Tot i les pluges d’aquest cap de setmana, la Garrotxa i el país segueixen en situació de sequera. La comarca manté l’alerta per excepcionalitat i certes mesures activades per tal d’estalviar aigua.