Es tracta d'una iniciativa per promoure i donar a conèixer el territori com a destí turístic concentrant en un cap de setmana les activitats que es poden dur a terme durant tot l'any. Es podran reservar, com cada any, estades, àpats i activitats.

Estanis Vayreda, Àngel Girona, Isabel Morera i Jordi Serrat van presentar l’Olotx2 a l’Ajuntament. Foto: Martí Albesa.
Cap de setmana intens
L’Olotx2 començarà el divendres 22 de febrer amb l’espectacle iTime d’en Peyu (a les 20.30 h a la sala El Torín), continuarà el dissabte 23 amb actuacions musicals en diferents escenaris repartits pel centre de la ciutat i s’allargarà fins diumenge a les 11.30 h amb l’actuació adreçada al pública familiar de Funkids. Durant els tres dies de la campanya es podrà gaudir per dos i pagar per un en allotjaments, restaurants, bars, comerços, perruqueries, pàrquings, activitats, espectacles, ...
El 7è Olotx2 manté el format de les darreres edicions. Es tracta d’un cap de setmana per viure amb intensitat Olot i la comarca amb l’objectiu de promoure i donar a conèixer el territori com a destinació per a tot l’any. Les ofertes en estades i àpats s’han anat ampliant any rere any pel gran èxit de reserves i ha esdevingut una campanya esperada de la qual ja es reben peticions des d’abans de Nadal.

Isabel Morera, de l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, va destacar la gran participació de restaurants i allotjaments de la comarca. Foto: Martí Albesa.
Enguany hi participen gairebé 40 restaurants i més de 30 allotjaments de la comarca, 12 activitats per gaudir en família i promocions en pàrquings i perruqueries. Les propostes que s’ofereixen estan pensades exclusivament per a l’Olotx2 per a donar singularitat a cada convocatòria i aconseguir atraure nous visitants i així fidelitzar les persones que, any rere any, hi participen.
Tot i això, una de les novetats d’aquest 2019 és que, conjuntament amb l’Associació de comerciants, s'ha apostat per fer coincidir la campanya Olotx2 amb la Botiga al carrer. Es tracta de dos campanyes que es complementen i que pensen que poden beneficiar-se l'una de l’altra. Segons l’Associació de comerciants hi participaran al voltant de 60 botigues d’Olot, que durant divendres, dissabte i diumenge acabaran la temporada de rebaixes amb les millors ofertes.
Es tracta d’una campanya que genera un important impacte econòmic a la zona, calculat, en la passada edició, d'uns 470.000 €, el que significa un augment del 3% respecte l’edició de 2017 i un retorn de 15.58 € per cada euro invertit. També, cal destacar que el web www.olotx2.cat va registrar gairebé 30.000 visites durant el 2018.