​El projecte de pressupostos de la Generalitat 2024 encara no contempla la totalitat de la variant d'Olot i les Preses

Tal com es va fer l'any passat, si que programa una partida plurianual per al tram oest de la part olotina

La C-152 al seu pas per les Preses
La C-152 al seu pas per les Preses | ACN
28 de febrer de 2024, 11:44
Actualitzat: 29 de febrer, 21:08h
La variant d'Olot i les Preses, en la seva totalitat, passa de llarg novament en el projecte de pressupostos que el govern de Pere Aragonès està ultimant per aquest 2024. De moment, no està previst que els comptes catalans incloguin els milions d'euros necessaris per a l'inici de les obres aquest any.

"No ha arribat el moment que hi hagi una partida per la variant fins que no hi hagi el projecte constructiu aprovat definitivament. No era necessari que ho trobéssim a aquest pressupost de 2024. No hi ha hagut cap sorpresa", diu l'alcalde d'Olot, Pep Berga, al qual no li sorprèn que la infraestructura no aparegui als números de la Generalitat. Berga, però, recorda que Infraestructures ja va situar el 2022 la variant d'Olot en el programa d'encàrrec d'actuacions (PEA) del Departament de Territori, un fet que no vincula el finançament, però sí que situa l'obra en una prioritat.
 

4,7 milions per a la part oest de la variant d'Olot

Sí que hi ha una partida per a la part oest de la variant d'Olot, tal com també va fer la Generalitat el 2023. L'any passat, tot i pressupostar-se 193.000 euros per al 2023 i 67 milions en total fins al 2026, va quedar en paper mullat. Enguany, el projecte de pressupostos preveu 132 milions fins al 2027 i 4,7 per aquest 2024 per a la part oest de la variant olotina, tot i que, de moment, no hi ha cap garantia que s'acabin executant. 

Tot fa pensar que la infraestructura garrotxina no apareixerà en la seva totalitat al pressupost català fins al 2025. Aquest és l'any en què el consistori olotí espera que comencin les obres, ja que la finalització del projecte constructiu s'ha endarrerit fins aquest estiu i després hi ha d'haver la contractació dels treballs. Es calcula que el cost de la infraestructura se situaria entre els 230 i els 250 milions d'euros.

 
Arxivat a