Entitats i partits polítics creen «La Garrotxa pel sí» amb l’objectiu de guanyar el referèndum independentista

La nova plataforma lluitarà per aconseguir el "sí" en el futur referèndum d'independència | El nou grup busca la unió de més entitats, empreses, ajuntaments i particulars

Publicat el 13 de març de 2017 a les 10:16
Actualitzat el 13 de març de 2017 a les 10:23
La Garrotxa posa rumb cap al referèndum independentista previst pel 2017 amb una campanya a favor i amb l’objectiu de guanyar-lo. Una desena d’entitats s’han agrupat per formar una nova plataforma anomenada “La garrotxa pel sí” que lluitarà per aconseguir el “sí” a la futura votació sobre la independència de Catalunya. Partits polítics i entitats ciutadanes com la CUP, ERC, PDeCat, Demòcrates de Catalunya, Òmnium Cultural, Estelada 2014 o Assemblea Nacional Catalana, formen el nou grup impulsor.
 
La plataforma ha fet públic els seus objectius amb un manifest on s’hi exposa que la il·lusió per un nou país “és intensa” i s’alerta que si no “es puja al tren ara”, la societat catalana pot “posar-se en risc en els terreny econòmic, cultural i social”. Els integrants de la nova plataforma aposten per el referèndum com l’única forma de resoldre la “situació de bloqueig social i democràtic” en què es troba Catalunya.
 
En el manifest de “La Garrotxa pel sí” s’allunya de neutralitats i aposta clarament per la independència, es fa pública la voluntat de “participar activament” en tot allò que faci falta per la celebració del referèndum, i es destaca el caràcter democràtic de la plataforma com un principi fonamental.
 
El nou grup independentista també fa una crida a entitats, ajuntaments, particulars i empreses garrotxines a formar part de “La Garrotxa pel sí” amb l’objectiu de fer realitat la República catalana.