Per tercer any consecutiu, la telefonia ha estat el sector més reclamat i el que ha acumulat una quantitat més gran de consultes. Amb 261 reclamacions, suposa pràcticament el 40% de les causes que, en total, s'han presentat a l'Oficina de Consum de la Garrotxa durant el 2008.
L'habitatge continua essent un sector molt consultat i reclamat, però any darrera any va canviant la tipologia d'aquestes demandes. En aquest 2008, s'han introduït les demandes d'informació sobre els productes que apareixen en el mercat per fer front al pagament de les hipoteques.
Pel que fa al lloguer, les consultes que arriben a l'Oficina són sobre interpretació dels contractes i per problemes de conservació de l'habitatge.
En el sector del comerç en totes les seves vessants (electrodomèstics, aparells informàtics, mobles ...) es reben també moltes reclamacions, amb una variada tipologia, entre les que destaca: la interpretació de la llei de garanties, el tema dels canvis dels productes, reparació de productes defectuosos, tracte en el servei.... Aquest any, i arran d'una sentència a favor d'un consumidor, que reclamava la devolució dels diners en el canvi d'una peça de roba en lloc del val de compra que li havia donat l'establiment, ha estat objecte d'un increment de reclamacions per aquest tema i d'un ampli i interessant debat amb els comerciants d'Olot en el transcurs d'una xerrada que va organitzar aquest servei en el mes de novembre.
Des de l'Oficina de Consum de la Garrotxa també s'han portat a terme diferents campanyes el 2008 com, per exemple, la que ha vetllat per al bon funcionament dels establiments: que informin dels preus totals, que els comerços disposin de fulls de reclamació... També es fan anàlisis de productes industrials i alimentaris més habituals.