Societat

Marià Clavell, doble campió del món amb la selecció espanyola de horseball

L’entrenador olotí ha aconseguit el títol mundial aquest cap de setmana a l’Argentina amb l’equip masculí i el femení

Publicat el 31 de març de 2025 a les 12:03

Marià Clavell és doblement campió del món. Aquest cap de setmana l’entrenador olotí de la selecció espanyola de horseball s’ha penjat dues medalles d’or mundial guanyant el campionat masculí i el femení en el mundial disputat a l’Argentina. Es tracta de la primera vegada que Clavell i la selecció espanyola aconsegueixen aquest títol.

Tant amb la selecció femenina com en la masculina Pro-Elit, els dos equips espanyols entrenats per Clavell van superar la fase de grups amb un ple de victòries. A les semifinals, les noies van superar Itàlia per un 4-3 i els nois van vèncer Portugal per 6-5. A la final les dues seleccions van disputar-se la final amb França, la gran favorita. L’equip femení la va guanyar per 5 a 2 i el masculí per 7 a 6.

El 2022 Marià Clavell va retirar-se com a jugador i va iniciar la seva trajectòria al món de les banquetes amb la selecció espanyola. El mundial és l’únic títol que Clavell no va aconseguir com a jugador, però, aquest 2025 se l’ha pogut emportar com a entrenador.