​Olot privatitza la gestió de les multes i sancions de la ciutat

Era dels únics Ajuntaments que oferia el servei de manera interna i defensa que l'externalització servirà per alliberar personal

Agents de la Policia Local d'Olot
Agents de la Policia Local d'Olot | Martí Albesa
13 de setembre de 2022, 08:30
Actualitzat: 8:56h
Fins ara, la gestió de les infraccions de trànsit, d'aparcament o sancions administratives que tenien lloc a Olot anava a càrrec d'un departament intern de l'Ajuntament. És a dir, treballadors del consistori eren els encarregats de gestionar les multes, comunicar-les als infractors i procurar per la recaptació.

A partir d'ara, però, aquesta gestió passarà a mans d'una empresa privada. L'Ajuntament d'Olot ha decidit externalitzar aquest servei després d'anys de tramitar-lo des del mateix consistori. Es tracta d'una decisió que ja fa un parell d'anys que s'estava plantejant i, finalment, es materialitzarà.


Segons la regidora d'Hisenda, Montserrat Torras, s'ha decidit fer aquest pas per diversos motius. "La llei viària va canviant constantment, cada vegada hi ha més recursos administratius i cal un bon equip jurídic. L'Ajuntament no té prou personal per entomar-ho", ha assegurat Torras. A més també ha assenyalat que calia fer una aposta informàtica molt important si es volia continuar gestionant el servei des de l'Ajuntament. "Fins ara ho hem pogut anar aguantant, però no tenim la infraestructura per complir la normativa que va canviant", admet la regidora.
 

La regidora d'Hisenda d'Olot, Montserrat Torras. Foto: Martí Albesa.


Per altra banda, Torras també ha recordat que Olot era dels únics ajuntaments que mantenia el servei propi i ha defensat que la privatització permetrà recuperar personal: "S'alliberarà personal de l'Ajuntament i es podran atendre més recursos, per exemple, de plusvàlues que, actualment, porten molta feina". Finalment, l'equip de govern també ha recordat que la gestió externa de les sancions permetrà estalviar una "quantitat important" de notificacions que s'envien pagant a través del servei de Correus.

Crítiques per part de l'oposició
Alguns grups de l'oposició (CUP i PSC) han criticat la privatització del servei i ho han fet recordant que a la Diputació de Girona hi ha un ens com Xaloc que ofereix aquesta gestió de multes. De fet, Torras ha reconegut que Xaloc va ser la primera opció, però no els donaven totes les garanties per cobrir el total de sancions que hi ha a Olot i per això, l'equip de govern ha apostat per privatitzar el servei per un valor similar al que hauria hagut de pagar a Xaloc.

El contracte que ha tret a licitació l'Ajuntament d'Olot contempla el pagament de 151.000 anuals a una empresa externa durant un període de tres anys amb opció de dues pròrrogues d'un any cada una. L'empresa que guanyi el concurs públic haurà de començar a fer-se càrrec de la gestió i recaptació de les multes i sancions a partir del gener de 2023, a més d'ocupar-se de la defensa jurídica de l'Ajuntament davant els recursos que presentin els denunciats i la digitalització dels processos.
Arxivat a