CCOO i UGT critiquen que la formació per als aturats gironins és insuficient

Els secretaris generals dels sindicats CCOO i UGT a les comarques gironines, Bartomeu Compte i Dolors Bassa, han criticat que la formació per a desocupats a la demarcació és 'insuficient' i no els permet fer el salt a altres sectors.

Publicat el 06 d’octubre de 2009 a les 09:38

Segons els sindicats, els més afectats per aquesta situació són els qui han perdut la feina en els camps de la construcció i els serveis. 'Tot i que l'oferta de cursos s'ha ampliat, es fan en menys mòduls i hores, i no permeten assolir bé els continguts', ha criticat Bassa. La queixa dels sindicats es refereix, principalment, als cursos que s'ofereixen al SOC, tot i que també s'amplia a l'Escola d'Adults i a l'a FP.

Els sindicats gironins han llançat aquest dilluns una dura crítica a la manera com es gestiona la formació, després que les darreres dades de l'atur posessin sobre la taula que la demarcació és el tercer territori estatal on més va augmentar el número de desocupats. Segons CCOO i UGT, la política formativa del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) és 'insuficient' perquè no permet que els treballadors més afectats per la crisi –de la construcció i els serveis- facin el salt a altres sectors.

'Hem passat a una taxa d'atur que no havíem tingut mai i fer el canvi de model formatiu en formació costa molt', ha declarat Dolors Bassa. La secretària general de la UGT ha lamentat que els cursos que s'oferten 'són de curta durada' i no permeten que els desocupats n'assoleixin bé tots els continguts per fer una nova feina.

'Si una persona fins ara feia un curs en quatre mòduls, ara cada mòdul és un curs; i això no permet assimilar l'ensenyament', ha criticat Bassa. La secretària general ha demanat al SOC que canviï la política formativa perquè cal 'més especialització i més durada dels cursos.

Per part de CCOO, el seu secretari general, Bartomeu Compte, també ha fet extensiva aquesta crítica a l'Escola d'Adults i a la Formació Professional (FP). 'Hi ha més demanda que oferta i això demostra que aquesta formació ha estat una gran oblidada', ha ressaltat Compte.

A l'expectativa

Els dos sindicats també han fet una valoració de la situació econòmica a les comarques gironines. Dolors Bassa i Bartomeu Compte han indicat que es preveu 'una tardor complicada', perquè la caiguda d'ocupació al sector serveis s'ha avançat respecte altres anys.

Pel que fa a la indústria, els dos secretaris generals tenen punts de vista diferents. D'una banda, CCOO indica que 'de moment, no es preveu que els ERO de suspensió temporal vigents es transformin en extinció'. Bartomeu Compte indica que la visió del seu sindicat és que s'allargui aquesta temporalitat, però no que s'acomiadin treballadors.

Per la seva banda, però, Dolors Bassa explica que des de la UGT es mantenen a l'expectativa. 'Hi ha molts ERO temporals que s'acabaran aquest mes d'octubre i de novembre, i caldrà esperar l'evolució d'aquests dos mesos', ha indicat.

Els dos sindicats han reivindicat conjuntament millores per evitar que els treballadors paguin els plats trencats de la crisi econòmica. Coincidint amb què aquest dimecres se celebra el Dia Mundial del Treball Digne, els dos sindicats gironins participaran en una manifestació de protesta que s'ha convocat a Barcelona.