Què passa amb la cobertura i les dades dels telèfons mòbils?

Les operadores de telefonia continuen treballant per recuperar totalment el servei, però molts usuaris encara noten manca de connexió als seus dispositius

Publicat el 29 d’abril de 2025 a les 10:27
Actualitzat el 29 d’abril de 2025 a les 11:53

Les operadores de telefonia continuen treballant aquest dimarts per recuperar el 100% de la connectivitat i el servei després de l'apagada general d'ahir que també va deixar pràcticament sense connexió mòbil ni de dades al conjunt de l'Estat. Així, fonts de Vodafone han explicat a l'ACN que, d'acord amb les dades corresponents a mig matí, s'ha recuperat el 99,5% del tràfic mòbil i ja disposa del 92% dels nodes actius.

Per la seva banda, fonts de MasOrange han assenyalat que continent treballant per recuperar el servei amb la "major brevetat possible" i Telefónica afirma que s'ha anat restablint de forma progressiva en més del 90% dels casos, tant de telefonia mòbil com fixa.

"En aquests moments totes les províncies de l'Estat disposen de connectivitat amb més d'un 90% del servei recuperat fix i mòbil. Seguim treballant per recuperar el 100% dels nostres serveis", han afegit fonts de la companyia, que recentment ha fusionat les operadores Orange i Masmóvil.

Per la seva banda, Telefónica ha explicat que aquest dilluns va activar el seu comitè de crisi per seguir els protocols fixats en el seu pla de contingència i que continua treballant per "recuperar la plena normalitat". Des d'aleshores, han afegit fonts de la companyia, s'ha estat treballant "ininterrompudament per recuperar de forma progressiva el servei fins a arribar a més del 90% tant en telefonia mòbil com fixa".

Així mateix, ha destacat que "en tot moment" es van mantenir els serveis identificats com a essencials. Per últim, Digi ha informat que a les deu del matí s'havia restablert el 94% del servei de fibra i més del 90% de mòbil i ha insistit que continua treballant per recuperar la normalitat.