Cafès Cornellà incrementa un 10% la seva facturació

Publicat el 29 d’abril de 2008 a les 16:04
 
A més, segons ressalta el director general, Pere Cornellà, també s'està ultimant un sistema de cafè en càpsules, que es destinarà tant a cafeteries com al consumidor domèstic. Cafès Cornellà produeix anualment 800 tones de cafè.
 
La companyia torrefactora Cafès Cornellà té la seva seu al polígon industrial de Fornells de la Selva (Gironès). L'empresa compta amb unes instal·lacions de 2.000 metres quadrats i té una plantilla de 30 persones. Anualment, Cafès Cornellà produeix 800 tones de cafè, i a més d'això comercialitza altres productes com xocolates, tes, infusions, sucs o sucre.
 
Actualment, Cafès Cornellà compta amb més de 400 referències al mercat, destinades majoritàriament al sector que professionalment es coneix amb el nom d'Horeca (hotels, restaurants i cafeteries). De fet, del total de la producció, un 70% es destina a aquest sector, un 20% va a parar al vending (màquines d'autoservei) i el 10% restant, al petit consumidor.
 
Pel que fa a mercats, segons ressalta Pere Cornellà, majoritàriament els productes es venen arreu de Catalunya. Del total de la producció de cafè, l'empresa n'exporta 150 tones anualment que es destinen al sud de França –on hi ha poca cultura del cafè expresso- i a Andorra.
 
Segons Cornellà, costa obrir-se a l'exterior 'perquè el mercat del cafè és ja molt madur, i la filosofia de Cafès Cornellà passa ara per centrar-se en el món de l'hostaleria i fer que cada tassa sigui cada cop millor'. De fet, en aquest sentit, l'empresa està acabant d'ultimar la sortida al mercat de nous productes destinats a esmorzars d'establiments hotelers.
 
Llet i cacau solubles
 
Es tracta d'una gamma de sobres de llet i cacau en pols, a més de cafès torrats, que s'estan desenvolupant als laboratoris de l'empresa, i que es preveuen tenir al mercat l'any 2009. Fins i tot, el director general concreta que ja s'han portat a terme algunes proves pilot amb grups hotelers. 'Quan mires les taules d'esmorzars, t'adones que mentre que augmenta la varietat de pastes, embotits o sucs, no s'ha innovat massa en l'apartat del cafè i de la llet', concreta Pere Cornellà.
 
L'any 2007, Cafès Cornellà va tancar l'exercici assolint un increment de facturació del 10% respecte l'anterior. I la voluntat de la companyia per a aquest 2008 és continuar amb aquest percentatge de creixement. 'Volem continuar els creixements sostinguts que hem anat experimentant en els darrers cinc anys, sobretot en els segments d'hostaleria i vending', ressalta Pere Cornellà.
 
Cafè en càpsules
 
A més dels productes destinats a esmorzars d'hotel, aquest any Cafès Cornellà llançarà al mercat el 'Personal Expresso', un sistema de cafè en càpsula monodosi. Gràcies a una aliança amb sis empreses del sector, la companyia s'introduirà al segment de mercat copsat per altres marques com Nespresso o Nescafé Dolce Gusto.
 
Segons el director general, calia treure aquest producte al mercat perquè 'indubtablement' les càpsules guanyaran terreny als paquets de cafè. 'La nostra voluntat, però, no és la de competir amb les altres marques sinó traslladar al consum domèstic un cafè molt aproximat a l'expresso perfecte', concreta Cornellà.
 
El cafè en càpsules sortirà en dues variants: l'expresso i el descafeïnat. El consumidor el podrà trobar tant a supermercats com també a cafeteries, 'perquè també volem potenciar-les com a clients', ha conclòs Pere Cornellà.