Segons han explicat a l'ACN fonts de l'empresa pública adscrita al Ministeri de Foment no està previst que comencin a treballar en la perforació fins al mes de setembre en el cas de la capital catalana i fins a novembre en el cas de Girona, ja que entre mig les tuneladores s'han de muntar, i han de ser objecte de proves.
El tram corresponent a Barcelona que es perforarà amb tuneladora té una llargada de cinc quilòmetres. Correspon al trajecte que hi ha entre la confluència dels carrers Mallorca amb Biscaia i Provença amb Entença. Els treballs es realitzarà amb una tuneladora que té un diàmetre de 11,60 metres, i que té previst passar pel costat de la Sagrada Família. El tram que es perforarà a Girona es realitzarà amb una tuneladora de 12,10 de diàmetre i perforarà el tram que hi ha entre Baix Xirgu i Fontajau.
Les tuneladores arribaran al port de Barcelona en les properes setmanes. El transport es realitzarà per riu en una primera fase, ja que les màquines es portaran desmuntades des de la localitat alemanya de Schwanau (Baden Wutenberg) a través del Rhin fins al port de Rotterdam o el d'Anvers, i des d'allà es traslladarà per via marítima fins al port de la capital catalana.
Les empreses que es van adjudicar les obres i que han adquirit les màquines són Sacyr, SAU, Cavosa i Scrinser a través d'una unió temporal d'empreses (UTE) en el cas de Barcelona, i a Girona, FCC Construcción, Dragados, TECSA Empresa Constructora i Copisa Constructora Pirenaica, també a través d'una UTE.
Antonio Fernández Gil, responsable de la línia d'Alta Velocitat entre Barcelona i la frontera francesa, ha explicat que hi ha diferències entre totes dues màquines, ja que aquestes tuneladores es fabriquen en funció de la composició geològica del subsol. La de Girona implica, segons Fernández Gil, 'més complicacions' ja que hi ha més varietat de minerals. Tot i així, ha descartat que puguin sorgir problemes ja que les tuneladores disposen de 'la més moderna tecnologia' per evitar complicacions.
La tuneladora Barcino arribarà al port de Barcelona el proper mes provinent d'Alemanya. Segons el calendari de l'empresa pública adscrita al Ministeri de Foment no està previst que comencin a treballar en la perforació fins al mes de setembre en el cas de la capital catalana i fins a novembre en el cas de Girona. El ritme de perforacions serà d'uns deu metres per dia, de mitjana.
Francisco Ávila, gerent de Herrenknecht Espanya, ha explicat que la companyia 'és sensible' a les inquietuds que pugui despertar la construcció d'aquest projecte d'infraestructura, tot i que ha assenyalat que l'experiència en perforació de túnels 'en terrenys amb més complicacions' com muntanyes i pistes d'aterratge d'aeroports està més que demostrada.
El tram corresponent a Barcelona que es perforarà amb tuneladora té una llargada de cinc quilòmetres. Correspon al trajecte que hi ha entre la confluència dels carrers Mallorca amb Biscaia i Provença amb Entença. Els treballs es realitzarà amb una tuneladora que té un diàmetre de 11,60 metres, i que té previst passar pel costat de la Sagrada Família. El tram que es perforarà a Girona es realitzarà amb una tuneladora de 12,10 de diàmetre i perforarà el tram que hi ha entre Baix Xirgu i Fontajau.
Les empreses que es van adjudicar les obres i que han adquirit les màquines són Sacyr, Cavosa i Scrinser a través d'una unió temporal d'empreses (UTE) en el cas de Barcelona, i a Girona, FCC Construcción, Dragados, TECSA Empresa Constructora i Copisa Constructora Pirenaica, també a través d'una UTE.