La nova distribució i l'ampliació de jornada de tres metges permetrà que els facultatius redueixin la seva quota de pacients, fet que alleugerirà la cà rrega assistencial de tot l'equip.
L'edifici, que substitueix al CAP provisional de la Plantera, té d'uns 3.000 metres quadrats distribuïts en tres plantes. L'atenció primà ria disposa d'una superfÃcie de 2.400 metres quadrats i està integrat per catorze consultes de medicina i infermeria, dues de l'Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva (ASSIR), dues de polivalents i dues d'odontologia.
L'ambulatori també compta amb una sala de reunions i educació sanità ria, l'à rea d'Atenció a l'Usuari, l'à rea d'extraccions i l'à rea de personal, juntament amb l'à rea d'Atenció Continuada. Aquesta assumirà les funcions d'assistència urgent que fins ara feia Blanes Centre i a partir d'ara tancarà a les vuit del vespre.
En el nou CAP Blanes 2, el dia 21 de gener va començar a funcionar amb el nous serveis de salut mental i addiccions de la Selva marÃtima, que gestiona per l'empresa pública IAS. A la planta segona, s'ha instal·lat el Centre de Salut Mental d'Adults i el Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil, incloent un programa especÃfic d'atenció als trastorns de conducta alimentà ria tant per adults com adolescents.
També s'ha traslladat als nous locals el Centre de Dia de Salut Mental, destinat al tractament rehabilitador dels trastorns mentals greus. A la planta baixa, s'hi ha ubicat el Centre d'Atenció i Seguiment a les Drogodependències que ofereix atenció dià ria.