
L'empresa catalana Amunt Disseny ha dissenyat un model de samarreta per defensar la candidatura dels castells a Patrimoni Immaterial de la Humanitat. Es tracta d'una iniciativa que té com a objectiu donar embranzida a la campanya que diferents entitats estan duent a terme perquè els castells siguin reconeguts per la UNESCO. L'empresa preveu donar el tret de sortida a la samarreta el proper 3 d'octubre davant de prop de 9.000 persones en el Concurs de Castells de Tarragona. Amb aquesta samarreta, ja són cinc els models que l'empresa comercialitza. Des del juliol, Amunt Disseny ha venut més de 200 samarretes i preveu, en els propers mesos, ampliar-ne la venta a través de comerços i d'Internet.
Donar embranzida als darrers mesos de candidatura. Aquest és el repte que l'empresa catalana Amunt Disseny s'ha proposat acomplir amb la nova línia de samarretes que el proper 3 d'octubre començarà a comercialitzar. Falta dos mesos perquè la candidatura es resolgui i els responsables de l'empresa consideren que hi ha un buit a nivell de marxandatge. 'Hi ha un buit i és justament ara quan s'ha de fer més força', explica un dels joves responsables de l'empresa, Enric Plensa.
Per tal de defensar la candidatura, Amunt Disseny ha preparat una tirada de 600 samarretes amb motius castellers. L'empresa donarà el tret de sortida del model de samarreta al Concurs de Castells de Tarragona. 'Esperem vendre'n centenars i que autoritats i persones del món dels castells que participin en el concurs la comprin', diu Plensa.
'Donar a conèixer el món casteller'
Amunt Disseny va néixer el passat juliol amb l'objectiu de dissenyar samarretes per donar a conèixer el món dels castells. L'empresa, formada per quatre joves, dissenya motius castellers per poder-les gravar en peces de roba. 'Fem dos tipus de disseny: un de més picaresc i un altre de més emotiu', explica un dels joves de l'empresa, Àlex Àmbit. Un cop enllestit el disseny, busca distribuïdors de samarretes i les envia a un taller de serigrafia on es fa el gravat. Finalment, un taller ocupacional gironí s'encarrega d'empaquetar les samarretes.
A través de les colles castelleres, Amunt Disseny distribueix alguns dels seus models. 'Les colles ens demanen un nombre determinat de peces i nosaltres els les portem', explica un dels quatre membres de l'empresa, Àngel Martín. Amb aquest sistema, Amunt Disseny aconsegueix vendre samarretes i la colla, a canvi, obté un percentatge del benefici de la venta.
Tot i tractar-se encara d'un projecte embrionari, els responsables de l'empresa veuen amb ulls optimistes la projecció del negoci. 'Hem tingut molt bona rebuda', explica Àmbit. Per aquest motiu, des de fa una setmana, Amunt Disseny ha posat en marxa una botiga online a través de la qual preveu ampliar les ventes. 'Ens queden moltes portes per obrir', diu Martín. 'Hem començat a introduir-nos en comerços i esperem poder ampliar en nombre i en format el producte', afegeix.
'Ens agradaria ser un referent de disseny no només en el món casteller sinó en l'àmbit de la cultura popular catalana', admet Plensa.