El Museu de Cardedeu inaugura una exposició amb mirada irònica sobre el món de la publicitat

Publicat el 24 de febrer de 2006 a les 13:15
Avui divendres 24 de febrer a les 8 del vespre s'inaugura al Museu Arxiu Tomàs Balvey una nova exposició dedicada a la contrapublicitat. Amb el títol de Et venc la moto. Una altra manera de mirar la publicitat, l'exposició planteja una reflexió sobre el fenomen actual de la publicitat massiva en una societat de consum com la nostra. La mostra s'inclou dins les exposicions i activitats que el Museu Arxiu de Cardedeu dedica a la publicitat, des de primer del segle XX fins a l'actualitat.
L'exposició planteja una mirada irònica al món de la publicitat i convida a l'espectador a descentrar-se, per uns moments, de la pulsió consumista dels nostres temps per observar la funció de la publicitat: oferir una imatge distorsionada de la realitat orientada a fomentar un consum a voltes irreflexiu i insostenible. Aquesta és la lectura d'una sèrie de propostes creatives d'artistes que utilitzen els mateixos canals i codis publicitaris per reflexionar sobre la publicitat. Unes propostes que amb la ironia, el sarcasme i la distorsió ens obren una finestra a la reflexió i, perquè no, a la provocació.
La mostra ha estat organitzada amb la col·laboració del Col·lectiu d'Art Social de Cardedeu, i s'hi poden veure més de 35 contraanuncis del projecte Consume Hasta Morir del col·lectiu Ecologistas en Acción, i també de l'artista madrileny Siro Lopez i del col·lectiu canadenc Adbuster.
Acompanyant la mostra es projectaran curtmetratges dedicats a la contrapublicitat, una sèrie d'antiespots, com els realitzats dins el projecte del "Laboratorio de Creaciones Intermedia" de la Universitat Politècnica de València de Juanma Gimeno Climent ( Nike) o de Lalo Martínez (BMW), entre d'altres.
L'exposició Et venc la moto. Una altra manera de mirar la publicitat es podrà visitar fins el dia 2 d'abril, i complementa l'exposició del Museu Qui no anuncia no ven!. Els artistes catalans i la publicitat.