Els Xics descarreguen castells de set i mig a Llinars

La colla granollerina continua fent proves per atacar el 4 de 8 aquesta temporada

Publicat el 12 de setembre de 2011 a les 19:16
El 5 de 7 aixecat a Llinars del Vallès. Foto: Xics

Els Xics de Granollers van protagonitzat aquest cap de setmana, i per divuitè any consecutiu, l’actuació castellera de la Festa Major de Llinars del Vallès. En aquesta edició la colla granollerina va descarregar castells de set i mig, com el 5 de 7 i el 4 de 7 amb agulla. A la tercera ronda els Xics van aixecar un 4 de 7 lleuger (amb quarts i quints) per continuar fent proves de cara a atacar aquesta temporada un 4 de 8, que tot i que s’està assajant, encara no està a punt per portar a plaça, segons apunten des de la colla. Els Xics van començar la seva actuació amb dos pilars de quatre i la van acabar amb dos pilars de cinc simultanis.

La trobada també va comptar amb l’actuació dels Castellers de Cornellà (Baix Llobregat), que van descarregar un pilar de quatre aixecat per sota, el 3 de 7, la torre de 6, el 3 de 6 amb agulla, i el pilar de 4. Per la seva banda, els Castellers de la Vila de Gràcia (Barcelonès) van descarregar un pilar de 4, el 3 de 7 amb agulla, el 5 de 7, el 4 de 7 i un pilar de 5.

Els Xics actuen a la plaça de la Vila de Llinars per la Diada Nacional de Catalunya, l’11 de setembre, des del 1993. Una plaça molt estimada per la colla, que se la sent pròpia, i on els Xics han descarregat grans castells. Per exemple, ara fa 15 anys que la colla de Granollers va descarregar a Llinars el seu primer quatre de vuit (l’any 1996). La propera actuació dels Xics és el diumenge 18 de setembre a Valldoreix (Vallès Occidental), amb els Castellers de Sant Cugat i els Moixiganguers d'Igualada.