L'Obra Social Caixa Sabadell projectarà a Granollers les pellícules premiades al 23è Festival Internacional de Cinema de Muntanya i Aventura de Torelló amb la collaboració de l'Agrupació Excursionista de Granollers (AEG). Els films es projectaran els dies 10, 12 i 17 de maig a les 21.30 hores a la Sala Francesc Tarafa. A banda de Granollers, l'entitat financerosocial en fa projeccions a 13 altres ciutats catalanes: Solsona, Girona, Mataró, Lleida, Barcelona, Montcada i Reixac, Manresa, Vilanova i la Geltrú, Sabadell, l'Hospitalet de Llobregat, Olot, Reus i Balaguer. El Festival Internacional de Cinema de Muntanya i Aventura de Torelló, un dels més importants del món en el seu gènere, exhibeix i posa en competició anualment els millors films a nivell mundial sobre activitats relacionades amb la muntanya i la natura.
El Gran Premi Vila de Torelló i el Premi del Jurat 2005
"Kangchenjunga: historia de un superviviente", de l'aragonès José Manuel Herraiz, va ser guardonada amb el Gran Premi Vila de Torelló 2005. La cinta, de 50 minuts de durada, està narrada en primera persona per l'alpinista Carlos Pauner, que el 20 de maig del 2003, després de fer el tercer cim més alt del planeta, el Kanchenjunga, obrint una nova via a la piràmide final, es perd tres dies en el descens. L'arribada de la nit, la baixada de les temperatures i la dificultat de desgrimpar la via d'accés fan que durant tres dies se'l doni per mort.
"Women of K2", dels nord-americans J. Rhoads i J. Jordan, va ser guardonada l'any passat amb el Premi del Jurat 2005. La cinta, de 47 minuts, explica la vida de les cinc úniques dones que fins a la primavera del 2004 havien conquerit el cim del K2. A través del testimoni de l'alpinista catalana Araceli Segarra, que va realitzar una expedició a aquesta muntanya, el documental aporta les consideracions que les desaparicions d'aquestes dones van suposar.

ARA A PORTADA
Publicat el 09 de maig de 2006 a les 19:15
Et pot interessar
-
Cultura Un camió-teatre farà parada al Vallès Oriental aquest octubre
-
Cultura Festa Major de Cardedeu 2025: del 13 al 17 d'agost
-
Cultura Així va anunciar l'alcalde de Granollers que la Festa Major canviava de dates l'any 1930
-
Cultura El 9è festival Panoràmic de Granollers reflexiona sobre «el nou ordre visual»
-
Cultura Endinsa't en l'única adoberia medieval conservada de Granollers i viatja al passat
-
Cultura La revetlla de Sant Joan 2025 a Granollers: tota la informació