Granollers sentencia que Internet és una eina bàsica per superar la crisi

La cinquena edició de la Catosfera aplega 400 persones i demostra, a través de sis casos d'èxit, que la província de Barcelona és un niu d'empreses referents en comerç digital

Publicat el 30 de setembre de 2012 a les 20:30
La cinquena edició de la Catosfera s'ha celebrat al Teatre Auditori de Granollers. Foto: Catosfera

Internet ens pot ajudar a sortir de la crisi? La cinquena edició de la Catosfera , les jornades sobre la Internet catalana celebrades aquest cap de setmana al Teatre Auditori de Granollers, ha sentenciat que sí, que la xarxa pot ser una eina bàsica per millorar els resultats empresarials. Divendres, durant la jornada inaugural, que va aplegar unes 100 persones, Jordi Urbea, director general de Bassat Ogilvy, va subratllar que "encara que el nostre mercat sigui local hem d'estar a la xarxa global".

Per la seva banda, Josep Maria Ganyet, empresari i expert en Internet, va centrar la seva ponència en les possibilitats d'oferir ofertes personalitzades als clients per geolocalització i interessos: "Seria genial si hagués estat pensant en comprar-me una jaqueta i quan passés pel davant d'una botiga de roba rebés una alerta al mòbil informant-me que si entro just en aquell moment em fan un 10% de descompte". En la mateixa línia, va destacar la importància de conèixer el client i saber-s'hi adreçar en el moment oportú, amb la informació adequada i pel canal adient.

Empreses catalanes amb èxit a Internet
Ja en les taules de debat de dissabte, que van congregar unes 300 persones, es va tancar aquesta cinquena edició de la Catosfera amb un missatge optimista: els casos d'èxit d'empreses catalanes a Internet demostren que amb esforç i talent ens en podem sortir. Amb la sala plena, representants d'empreses com Atrápalo, Lets Bonus, EyeOS, QueRico (Grupo Intercom), Trabber i Groupalia van posar de manifest que totes aquestes companyies catalanes o amb capital català estan en els llocs més alts dels seus sectors a nivells mundials i que són, per tant, exemples a tenir en compte. Uns exemples que demostren que qualsevol negoci a Internet, o amb l'ajuda d'Internet, ha de recórrer a les xarxes socials perquè sigui pròsper.

Durant la tarda de dissabte la Catosfera ha tingut un aire menys empresarial. Foto: Catosfera

Els organitzadors de la Catosfera consideren que la satisfacció mostrada pels conferenciants i pels assistents a la jornada reforcen l'èxit d'aquesta edició que també es veu amb xifres: més de 100 persones a la jornada inaugural, unes 300 a les taules del dissabte i més de 100 visualitzacions de la Catosfera per streaming.

La Catosfera en piulades:
@Lluís_Serra: 'Missatge correcte, moment oportú i canal adient" les tres claus per arribar al nostre client #catosfera @jordiurbea'
@trinamilan: 'Els editors de diaris han perdut el poder de dir el que es rellevant i el que no, els lectors decidim #catosfera12 C/ @ganyet @saulgordillo'
@yuribcn: '#Catosfera @mcercos Cal evitar en finançament inicial q inversor es quedi + d 50%, però puntualitza que per creixer acabaràs perdent majoria'
@jordigilabert: 'A internet s'ha de ser rapid: Olorar oportunitats i córrer! diu @ainasalvado d @atrapalo #catosfera #optimisme'
@enricgil: '#catosfera Amb Twitter es pot fer periodisme, literatura, filosofia, sempre amb el principi de la síntesi'
@marisolbcn: '#catosfera diu la @trinamilan q una de les raons de no fer servir Facebook és q l'aplicació de mòbil és nefasta, i té raó!!'

Unes 400 persones han assistit a la cinquena edició de la Catosfera. Foto: Catosfera