
Des dels seus inicis, La Clau del Baix Montseny aposta per una oferta formativa interessant i variada que enriqueix el teixit d'accions i activitats del centre. Bona prova d'això és el 'Curs de cinema documental social' que comença aquest dissabte i que s'allarga fins el mes d'abril amb una periodicitat bisetmanal.
El curs, impartit per Berta Diumaró i Esteve Plantada, es fonamenta en el visionat de 6 pel·lícules documentals de temàtica social. Cada sessió consta del visionat de la pel·lícula i d'una anàlisi profunda que té en compte tots els aspectes, ja siguin aquells purament cinematogràfics i tècnics, com tots aquells que puguin sorgir en el debat posterior, com ara el punt de vista dels autors, el tractament del conflicte exposat o la funció del gènere documental en la societat actual.
El curs vol parlar "a través dels exemples fílmics, de totes les corrents del gènere documental arreu del món i de la història del cinema". Per a fer-ho, els alumnes inscrits descobriran pel·lícules d’autors diversos i d’una qualitat innegable. Joaquim Jordà, Agnes Varda, Patricio Guzman o Frederick Wiseman, entre d’altres, són alguns dels noms que seran presents al llarg del curs.
Tots aquests autors parlen, a través d’un llenguatge purament cinematogràfic, d’aspectes com la justícia social, el dret a la informació o la memòria històrica.
Podeu inscriure-us aquí i llegir més informació al web de La Clau.
